Dank jullie wel! Ben zelf ook erg blij met het resultaat
@ Carien; ik heb eerst kleine groefjes in de marsepein gemaakt en deze daarna gedust.
@ Tante Taartje; het gaat eigenlijk voornamelijk om de afmetingen. Een standaard honkbalknuppel is 85 cm lang en heeft bovenin een diameter van 7 cm. Ik heb het als volgt gedaan:
- Bak een vierkant biscuit van 25x25cm en vul deze. Snijdt er dan een zijkant af zodat je 20x25cm overhoudt.
- De bovenste twee stukken zijn 20x7cm.
- Het volgende stuk is ook 20cm lang en loopt taps toe van 7cm naar 4cm.
- Het onderste handvatstuk is ook 4 cm breed en bestaat hier uit een stuk van 20cm en een stukje van 5cm. (Ik realiseer me nu ook dat je daarvoor ook het stuk kunt gebruiken dat je er als eerst af hebt gesneden, die is nl al 25cm lang en kun je bijsnijden tot 4 cm.)
- Vervolgens heb ik de bovenkant van de knuppel bekleed tot het handvat met marsepein dat ik met een ivoor kleurgel heb gekleurd. Het handvat bestaat uit reepjes zwarte marsepein waarvan ik aan de bovenkant het randje heb omgeslagen. Elk volgende reepje overlapt het onderste randje van het voorgaande reepje. Onderaan heb ik van dezelfde marsepein als de bovenkant een massieve schijf gemaakt (bol maken en plat drukken) die net iets groter is dan het handvat. Omdat de taart wat hoger is dan breed wordt deze ovaal.
- Zoals ik hierboven al schreef, voor de nerven heb ik eerst kleine groeven gemaakt (met een plastic mesje of dat tooltje met die gebogen punten, de dresden tool ?) en dan met wat bruin poeder gedust.
- Je kunt 'm zo laten of verder afwerken met naam en leeftijd en evt het logo van hun (favoriete) club.
Hopelijk is het duidelijk genoeg omschreven, ik heb geen andere tussendoor foto's gemaakt dan bovenstaande.
Groetjes, Anouk