1

Onderwerp: Honkbalknuppel op ware grootte

Op zich niet moeilijk om te maken, maar het kostte wel even wat denkwerk... Welk formaat biscuit moet ik bakken om de juiste grootte te krijgen en hoe snij ik dat dan... Voor de stevigheid ik heb maar twee lagen vulling gedaan. Het is gelukt; een honkbalknuppeltaart op ware grootte:

https://lh5.googleusercontent.com/-OzwXDhnB6Kg/VQDCSvegZSI/AAAAAAAAEDI/t1Sc7BZmONM/w958-h267-no/IMG_3062.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-HuX4FbvFSyc/VQDXe48FlHI/AAAAAAAAEKQ/rcQbn6tOr64/w765-h574-no/IMG_3050.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-1GSNZcIuccY/VQDXeXsZfII/AAAAAAAAEKM/5O8OTeoNoJw/w765-h574-no/IMG_3051.JPG

De jarige geloofde eerst niet dat het taart was en mocht pas aan het eind van de middag aangesneden worden... Dat is toch een mooi compliment  =D

Groetjes, Anouk

2

Re: Honkbalknuppel op ware grootte

Wat een prachtige taart,  ik zou het ook niet geloven denk ik en snap dat hij de taart niet wilde aansnijden.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Ik heb er 1 woord voor: VET!!! =D

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Mooi!!!!!!  :thumb:

5

ik dacht eerst dat het eerste plaatje het voorbeeld was. =D
goed gelukt dus!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

6

:thumb:  :thumb: errug mooi! Hoe heb je die houtnerf zo mooi gekregen? O-) Dust of verf of....?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Super gaaf idee zo, hij lijkt echt wel echt!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Wauwwwwwwwwwww, ik dacht dus ook dat de eerste foto het voorbeeld was en scrolde door en dacht he waar is de taart nou :lol:  :lol:

Dus toen keek ik nog is goed en herkende de blauwe ondergrond =D Echt niet te geloven hoe mooi en knap je dat gedaan hebt en niet van echt te onderscheiden!!! SUPER!!! :thumb:  :thumb:

Oh, wow! Hoop zo hard dat je een how-to kunt schrijven!! :D

10

Dank jullie wel! Ben zelf ook erg blij met het resultaat  :)  :)

@ Carien; ik heb eerst kleine groefjes in de marsepein gemaakt en deze daarna gedust.

@ Tante Taartje; het gaat eigenlijk voornamelijk om de afmetingen. Een standaard honkbalknuppel is 85 cm lang en heeft bovenin een diameter van 7 cm. Ik heb het als volgt gedaan:
- Bak een vierkant biscuit van 25x25cm en vul deze. Snijdt er dan een zijkant af zodat je 20x25cm overhoudt.
- De bovenste twee stukken zijn 20x7cm.
- Het volgende stuk is ook 20cm lang en loopt taps toe van 7cm naar 4cm.
- Het onderste handvatstuk is ook 4 cm breed en bestaat hier uit een stuk van 20cm en een stukje van 5cm. (Ik realiseer me nu ook dat je daarvoor ook het stuk kunt gebruiken dat je er als eerst af hebt gesneden, die is nl al 25cm lang en kun je bijsnijden tot 4 cm.)
- Vervolgens heb ik de bovenkant van de knuppel bekleed tot het handvat met marsepein dat ik met een ivoor kleurgel heb gekleurd. Het handvat bestaat uit reepjes zwarte marsepein waarvan ik aan de bovenkant het randje heb omgeslagen. Elk volgende reepje overlapt het onderste randje van het voorgaande reepje. Onderaan heb ik van dezelfde marsepein als de bovenkant een massieve schijf gemaakt (bol maken en plat drukken) die net iets groter is dan het handvat. Omdat de taart wat hoger is dan breed wordt deze ovaal.
- Zoals ik hierboven al schreef, voor de nerven heb ik eerst kleine groeven gemaakt (met een plastic mesje of dat tooltje met die gebogen punten, de dresden tool ?) en dan met wat bruin poeder gedust.
- Je kunt 'm zo laten of verder afwerken met naam en leeftijd en evt het logo van hun (favoriete) club.

Hopelijk is het duidelijk genoeg omschreven, ik heb geen andere tussendoor foto's gemaakt dan bovenstaande.

Groetjes, Anouk

11

Wowww!!!!! Heel realistisch.

Wauw cool! Heel echt! GEWELDIGGGG

13

Super!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

14

:thumb: dank je :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

supergave taart!
en wat fijn dat je de tijd neemt om uit te leggen! :thumb:

Super bedankt voor je how-to! M'n broer is na vele jaren eindelijk weer gaan honkballen en is in juni jarig.. Misschien een leuk project... :D

Eén vraagje nog: Het bekleden van het hout, zeg maar... Heb je dat in 1 grote lange lap gedaan, of in stukjes en die fantastisch goed weggewerkt?

Bedankt!!

17

Tante Taartje schreef:

Super bedankt voor je how-to! M'n broer is na vele jaren eindelijk weer gaan honkballen en is in juni jarig.. Misschien een leuk project... :D

Eén vraagje nog: Het bekleden van het hout, zeg maar... Heb je dat in 1 grote lange lap gedaan, of in stukjes en die fantastisch goed weggewerkt?

Bedankt!!

Dat zou zeker een leuke taart voor je broer zijn!
Het bekleden van het houten gedeelte heb ik inderdaad in 1 lap gedaan... naadjes blijf je toch zien

Ben benieuwd of je 'm gaat maken in juni. Ik hou het forum in de gaten  ;)

Groetjes, Anouk

Als ik het doe (m'n broer woont een eind weg, dus autorijden in de zomer... :S  ) komt ie zeker voorbij!

19

Hij is echt ontzettend geslaagd zeg, zo levensecht en wat een leuk idee ook zo'n hele lange taart.

Tieneke

:D
:thumb:  :thumb:  :thumb:
ONTZETTEND GEWELDIG KNAP EN LEUK!!!!

21 Laatst bewerkt door LaLuub (18-03-2015 21:35)

Baklataart schreef:

Wauwwwwwwwwwww, ik dacht dus ook dat de eerste foto het voorbeeld was en scrolde door en dacht he waar is de taart nou :lol:  :lol:

Dus toen keek ik nog is goed en herkende de blauwe ondergrond =D Echt niet te geloven hoe mooi en knap je dat gedaan hebt en niet van echt te onderscheiden!!! SUPER!!! :thumb:  :thumb:

haha, dat had ik dus ook  :+
Supermooi gedaan dus!!  :thumb:  :thumb:

22

Dank jullie wel, dat is een mooi compliment  =)

Groetjes, Anouk

23

Heeeel gaaf!!

24

Wauw prachtig! Net echt!

Waar ik dan weer aan denk, is: hoe krijg je dat in godsnaam in de koelkast? Of heb je vullingen gebruikt die je buiten de koeling kun bewaren? :)

25

Wat een leuke taart...en ook zo mooi gedaan. Net echt!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery