1

Onderwerp: Bakken voor derden, welk biscuit?

Hallo,

Ik vroeg me af als jullie bakken voor klantjes welk biscuit jullie dan gebruiken?
Maken jullie een biscuit van bijv de  funcake mix? die vind ik wel erg lekker, of maken jullie het zelf bijv met de basis biscuit 2 van hier?
Ik weet niet goed wat de klanten verwachten met welke producten er gewerkt wordt.

Astrid :)

2

Re: Bakken voor derden, welk biscuit?

Ten eerste: wat bedoel je met klantjes? Bedoel je volledig vreemden die een taartfoto van je zien en dan komen bestellen? OF bedoel je mensen die en taart van je gegeten hebben en dan vragen of je voor hen ook wilt maken? Want in dat laatste geval, vinden ze blijkbaar lekker wat je maakt en kun je dus gewoon doen wat je anders ook deed.
Als ik voor derden bak - wat niet heel vaak is - is het altijd voor mensen die weten wat ik maak en dát willen hebben...

Overigens bak ik inmiddels al jaren met de mix van funcakes, die smaakt heerlijk en het gemak is ook wat waard, maar er zijn ook mensen die altijd alleen maar from scratch werken - niet alleen met de biscuit, maar ook met de vullingen.

Klanten hebben over het algemeen geen idee wat ze moeten verwachten, behalve dan dat het lekker moet smaken en er mooi moet uitzien.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

hoi,
Ja ik bak nog niet veel, maar via via komen er wel ééns mensen naar me toe die vragen of ik voor hun een taart kan maken.
Ik vind zelf de mix ook erg lekker en makkelijk, en pas een biscuit gemaakt van de website basis biscuit 2 en leek wel of deze toch iets droger was..minder luchtig ook.

je hebt gelijk, de mensen weten natuurlijk ook niet wat ze moeten verwachten, maar wil ze natuurlijk wel een lekkere taart aanbieden.

Bedankt voor je reaktie.
groetjes astrid.

4

De meeste klanten die naar je toe komen hebben je taart ergens geproefd en verwachten dan dezelfde smaak bij hun taart. Dus kies voor 1 recept, wat voor jou het fijnst werkt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik bak altijd met de mix van FC. Omdat ik de structuur daarvan beter vind dan bij het basisrecepten omdat ik 'm persoonlijk lekkerder vind.

Ik vind zelf de mix ook erg lekker en makkelijk, en pas een biscuit gemaakt van de website basis biscuit 2 en leek wel of deze toch iets droger was..minder luchtig ook.

Ik vind juist het biscuit va mix minder droog...

Maar inderdaad: mensen verwachten te krijgen wat ze eerder ook gegeten hebben.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

hoi,
bedankt voor jullie reakties!
ja dat klopt  cakebym.. ik bedoelde dat ook, de biscuit van de funcake mix vind ik luchtiger als wanneer ik hem maak van de basis biscuit 2 recept.

7

Sorry, niet goed gelezen! Nu ik het teruglees denk ik: dat zegt ze toch :s

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

:D no problem

9

Nu heb ik op het internet een video gezien en heb erover gelezen dat als je eerst de eieren scheidt van elkaar en eerst de eiwit stijf klopt en dan de suiker erdoor, daarna eidooiers los kloppen en door het eiwit mengsel schept, daarna de bloem erdoor schept dat je hierdoor een heel luchtig biscuit krijgt..
ik ga dit ook maar eens proberen denk.

https://www.youtube.com/watch?v=EgVpw6qTbV8