1

Onderwerp: vulling en prijzen voor bruidstaart

ik zou het fijn vinden als jullie met me mee willen denken.
ik heb 2 bruidstaarten op staan en nu is mijn vraag wat gebruiken jullie als vulling voor een bruidstaart? het liefste wil ik een vulling gebruiken zodat de taart niet in de koeling moet.

en wat vragen jullie p.p. voor een bruidstaart?

ook mag ik een bruidstaart maken voor iemand die niet van marsepein en fondant houd. wel mag ik voor decoratie marsepein of fondant gebruiken. hebben jullie daar nog tips/ideeën voor?

2

Re: vulling en prijzen voor bruidstaart

Ik gebruik voor bruidstaarten de vulling die het bruidspaar er graag in wil.....uiteraard probeer ik wel mee te denken maar ik ga af op wat zij er in willen eigenlijk, want het is HUN dag immers
Wat ik mij af vraag nu ik dit zit te typen, heb die bestellingen al aangenomen? Zo ja, dan neem ik aan dat je dat eerst bespreekt toch?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3 Laatst bewerkt door rienneke (23-02-2015 21:48)

Tigrasas schreef:

Ik gebruik voor bruidstaarten de vulling die het bruidspaar er graag in wil.....uiteraard probeer ik wel mee te denken maar ik ga af op wat zij er in willen eigenlijk, want het is HUN dag immers
Wat ik mij af vraag nu ik dit zit te typen, heb die bestellingen al aangenomen? Zo ja, dan neem ik aan dat je dat eerst bespreekt toch?

ja klopt hoor, ik neem de vulling die het bruidspaar graag wil en ze komen van te voren om te proeven en alles door te nemen. maar ik zou graag een aantal vullingen willen als voorbeeld waar jullie graag mee werken.

4

Oh op die fiets.....

Ik gebruik vaak champagnecreme en iets van frambozen, recept voor crème staat hier op de site
Chocoladecreme doet het ook altijd erg goed, gemaakt met Callebaut, in combi met vers fruit, kersen zijn erg lekker of combi met aangevette slagroom maar dat moet in de koeling
mango doet het bij mij ook goed, erg lekker met citroencreme of vanille crème met echte vanille extract er in, dit maak ik altijd zelf

Wat prijzen betreft reken ik eigenlijk niet anders dan met gewone taart, en zit meestal gemiddeld excl bezorgkosten rond de twee euro. Ik moet daar wel duidelijk bij zeggen dat ik hobby bakker ben en niet super vaak voor hele vreemde mensen taart maak

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5 Laatst bewerkt door Siena (24-02-2015 11:30)

De prijs voor een bruidstaart bereken ik hetzelfde als de prijs voor alle andere taarten.
Waarom zou de prijs anders moeten???
Omdat er een extra woordje, nl 'bruids' voor staat??? :nooo:  :nooo  :nooo

Tip voor de tweede taart,

Je kunt afsmeren met ganache en dan decoreren, of maak een 'nude' cake!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Tigrasas schreef:

... voor hele vreemde mensen taart maak

:lol:  :lol:  :lol:  ik snap wat je bedoelt hoor, maar moest hier even om lachen  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Ik maak geen taarten meer, maar (champagne)creme met frambozen, perzik of aardbeien was vaak favoriet. Ook een creme met zelfgemaakte jam deed het goed. Het feit dat je de jam zelf maakt, geeft een (extra) persoonlijk tintje aan de taart. 
Maar laat je vooral leiden door het bruidspaar zelf! Je kunt, voorafgaand aan de proeverij, bij het bruidspaar informeren naar hun favoriete smaken. Bij de proeverij laat je hen dan verschillende combi's proeven.
Succes :thumb:

8

Ik bereken voor een bruidstaart ook dezelfde prijs als een gewone taart. Qua vulling zou ik het safe houden zeg maar. Ik ben zelf niet zo van de fruit/choco combi, maar hele volksstammen wel  ;) . Vanille en aardbei is bij mij de meest gevraagde vulling. Zelf hou ik van kersen icm met aangevette slagroom of witte chocoladebotercreme. Ik zou ook iets met citroen doen. Vinden ook veel mensen lekker.

9 Laatst bewerkt door Tigrasas (24-02-2015 18:26)

Siena schreef:
Tigrasas schreef:

... voor hele vreemde mensen taart maak

:lol:  :lol:  :lol:  ik snap wat je bedoelt hoor, maar moest hier even om lachen  :+

Ja, ik nu ook nu ik het zo terug lees hahahah

10

Overigens ook lekker is een heel dum laagje marsepein met daarop krokante chocolade

11

wat is een lekkere vulling bij aardbeiencreme of vanillecreme?

12

Ik doe meestal 1 laagje aardbeienjam of vlaaivulling + 1 laagje vanillecrème + 1 laagje aardbeiencrème. De crèmelaagjes doe ik dan wel dun. Bij vanille kan bijna alles, vind ik. Doe nooit meer dan 2 smaken in 1 taart.

13

Ik vind zelf aardbei (vers fruit dus ) erg lekker met vanille, aardbeiencreme vind ik erg lekker met aangevette slagroom of choclade, maar dat is echt erg persoonlijk

14

bedankt allemaal voor jullie reactie!
als er nog aanvullingen zijn, hoor ik het graag!

15

Oud topic, maar toch nog even reageren.

Ik begin nu ook af en toe opdrachten binnen te krijgen voor bruidstaart en ik vroeg me idd ook af of je dan meer ging berekenen.
Heel veel rekenen gewoon veel meer voor een bruidstaart en snap niet echt waarom, ik hanteer ook gewoon dezelfde prijs ..( ook omdat ik nog niet super veel ervaring heb )  mijn prijzen zijn dan gebaseerd op een taart gevuld en bekleed en gedecoreerd met kleine decoraties, voor bloemen en geboetseerde figuren reken ik er nog extra bij, Maar ik vind het nogal moeilijk om te bepalen hoeveel je nu moet vragen voor een roos van fondant/gumpaste??  en sommigen maken van die kleine boeketjes voor bovenop een taart hoeveel reken je daar nu voor.
groetjes Astrid.

16

Voor een bruidstaart reken ik pp geen andere prijzen pp dan voor een andere taart....maar... Wanneer er suikerbloemen, tijdrovende decoratie of Veel stapel materiaal bij komt reken ik hiervoor wel een meerprijs. Miet natuurlijk niet zo zijn dat je dit uit eigen zak betaald