Onderwerp: 3x een Ganache probleem! Met het recept van hier "dat nooit mislukt"
Ik heb vandaag voor het eerst een taart bekleed (althans, geprobeerd) met Ganache, heb 250 slagroom en 250 chocola (iets van 63% cacao, van de Hema) gebruikt. Chocola met de blender in kleine stukjes gehakt, slagroom laten koken, over de chocola gegoten en geroerd. Vervolgens in de bijkeuken gezet om af te koelen, er de bedoeling elk half uur door te gaan roeren.
Beetje ongeduldig ging ik na plm. 20 minuten kijken en wat bleek, het was al aardig op weg om hard te worden, kon het amper doorroeren, laat staan schenken/smeren. Ik moest het eerst weer wat verwarmen om bruikbaar te laten worden. Ook tussendoor werd het erg snel hard.
1)Nu vraag ik mij af of het kwaad kan dat ik het weer heb opgewarmd (ivm de slagroom erin).
2)En hoe doen jullie dat met de vulling? Ik had een laag met kersenvlaaivulling, maar na 3 lagen Ganache brak (toen ik de taart uit de koelkast haalde) de laag kersenvlaaivulling door de Ganache naar buiten! Ik had nu geen dijkjes gemaakt (anders wel altijd van bc) omdat ik verder geen bc gebruikt heb. De Ganache was ook mijn buitenste laag.
3) Tot slot, heeft iemand tips om mooi glad af te smeren? Het zag er bij mij nu eerder uit als een slagveld dan een (mooie) taart
Alvast héél erg bedankt voor jullie hulp!!