Onderwerp: Dr. Oetker topping is vergelijkbaar met....?
Voor mijn zoontjes verjaardag is het plan om monster cupcakes te maken om te trakteren, zoiets als dit .
Nu heb ik de monster 'vacht' geprobeerd na te maken met dr Oetker kant en klare blauwe cupcake topping in zo'n spuitzakje en dat lukte best goed voor een eerste keer. Ik zou de topping alleen graag zelf willen maken, zodat ik het in mijn eigen kleuren kan maken en meteen in mijn eigen spuitzak met juiste spuitmond kan stoppen.
Ik heb de botercreme mix van Dr. Oetker geprobeerd, maar dat hardde niet uit (en mijn zoontje vond het vies ). Ik had ook een zakje 'glazuur', maar dat werd zo dun na het opwarmen dat het wegliep en ik er dus niets mee kon. Op internet kom ik van alles tegen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Icing, frosting, buttercream, buttercream icing, royal icing, glazuur, fondant, ik weet gewoon niet wat ik zoek en waar ik moet beginnen.
Kan iemand me adviseren over welk product of welk recept ik het beste kan gebruiken om zelf een mengsel te maken a la de cupcake topping van Oetker, dus iets dat uithardt en dat niet zo vettig maar wat meer zoetig is?