1

Onderwerp: Dr. Oetker topping is vergelijkbaar met....?

Voor mijn zoontjes verjaardag is het plan om monster cupcakes te maken om te trakteren, zoiets als dit http://megansmunchies.com/wp-content/uploads/2013/09/monsters.jpg.

Nu heb ik de monster 'vacht' geprobeerd na te maken met dr Oetker kant en klare blauwe cupcake topping in zo'n spuitzakje en dat lukte best goed voor een eerste keer. Ik zou de topping alleen graag zelf willen maken, zodat ik het in mijn eigen kleuren kan maken en meteen in mijn eigen spuitzak met juiste spuitmond kan stoppen.

Ik heb de botercreme mix van Dr. Oetker geprobeerd, maar dat hardde niet uit (en mijn zoontje vond het vies  :x ). Ik had ook een zakje 'glazuur', maar dat werd zo dun na het opwarmen dat het wegliep en ik er dus niets mee kon. Op internet kom ik van alles tegen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Icing, frosting, buttercream, buttercream icing, royal icing, glazuur, fondant, ik weet gewoon niet wat ik zoek en waar ik moet beginnen.

Kan iemand me adviseren over welk product of welk recept ik het beste kan gebruiken om zelf een mengsel te maken a la de cupcake topping van Oetker, dus iets dat uithardt en dat niet zo vettig maar wat meer zoetig is?

2 Laatst bewerkt door Tigrasas (19-02-2015 15:11)

Re: Dr. Oetker topping is vergelijkbaar met....?

Ik zou het persoonlijk gewoon met fondant doen, de cupcakes zijn waarschijnlijk na het bakken beetje bol, dus dan kun je met de sugar gun de sliertjes maken en hoeft er niet zoveel op, daarna maak je de ogen er op. Om de sliertjes op de cupcake te plakken kun je beetje jam gebruiken, de ogen met wat water plakken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Ik zou deze nemen:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=231766

Is echt heel lekker, smaakt naar witte chocolade, hard een beetje uit en laat zich prima spuiten.

Tieneke

4

Ik zou dit ook met marsepein/fondant doen. Inderdaad met de sugarcraftgun of knoflookpers de sliertjes knijpen. Ik vind botercreme wel lekker, maar niet zo'n hap  :nooo

5

Bedankt voor jullie reacties.

Misschien een stomme vraag, maar kun je fondant ook spuiten met een spuitzak?
Dat is toch dat spul wat je in van die kneedbare blokken koopt?

Een sugarcraftgun heb ik helaas niet en is me, voor deze eenmalige gelegenheid, ook iets te duur om aan te schaffen. Ik had juist een aantal spuitzakken en spuitmonden (o.a. 233 van wilton) gekocht om dit te gaan maken. Juist omdat die topping van oetker ook zo goed spuitbaar is.

Witte chocolade weet ik niet of dat bij kleuters in de smaak valt...

Jemig, toen ik de foto zag op pinterest had ik toch niet gedacht dat het zo ingewikkeld zou zijn allemaal.
Wel lekker om alles te proberen, en gelukkig was ik op tijd begonnen  :p
Misschien anders toch maar wat verder rommelen met die toppings van oetker zelf...

6

Fondant is niet spuitbaar, tenzij je het verdunt. Ik heb daar verder geen ervaring mee, maar heb er weleens iets over gelezen.

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath