Ik vind dit bij Funcakes op de site:
" Zorg ervoor dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn. Vermeng met een garde 125 gram mix met 125 ml water en laat dit mengsel minimaal 1 uur opstijven. Klop 150 gram ongezouten (room)boter in ca. 5 minuut zalvig. Voeg het mengsel in gedeeltes toe aan de boter, mix steeds volledig door tot het mengsel geheel is opgenomen voordat het volgende deel wordt toegevoegd. Mix het geheel nog ca. 10 minuten tot een gladde crème.
FunCakes mix voor BotercrèmeEén portie botercrème is voldoende voor het vullen en afsmeren van 1 taart van 20 cm of een toef op ca. 12 cupcakes."
Maar dat heb je zelf ook op je verpakking staan, denk ik. Ik denk dat er geen suikerbakkerspoeder bij moet, omdat je mix voor het grootste deel uit suiker bestaat. Kijk maar bij de ingrediëntenlijst. Ook ik zou gewoon een dubbele hoeveelheid maken en kijken hoe je daarmee uitkomt bij je verschillende taartvormen. Ik ben het met Esther eens. Of je gaat gewoon terug naar Oetker of je gebruikt de botercreme extra van de receptenlijst hierboven (menging van banketbakkersroom en boter). Dan kun je zoveel maken als je wilt.
Vraag beantwoord?
Tieneke