1

Onderwerp: funcakes botercreme

Hoi wie kan me helpen aan een schema hoeveelheids lijsje.

op de zak staat alleen de hoeveelheid van de 20cm.
en geen suikerbakkerspoeder.

maar wat en hoeveel heb ik nodig voor me bakblik 24 26 en 28.
De 26 is 10 hg.

snap er niets van wat ik voor hoeveelheden bij moet voegen.
kan op internet ook niets vinden.
Willen jullie aub helpen. Ben beginner had voorheen zakjes van dokter oetker.
Maar wilde nu toch funcakes gaan proberen
gr jolanda

2

Re: funcakes botercreme

Ik heb voor mezelf een tabel gemaakt. Ik vul meestal met bc en dan 2x dun. Ik zou dus gewoon een keer extra veel maken en wat je overhoud wegen. Dan weet je precies wat je de volgende keer nodig hebt. Het is voor iedereen verschillend. De een vult dik, de ander dun, en weer een vult  twee keer  ;)

3

Ik vind dit bij Funcakes op de site:
" Zorg ervoor dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn. Vermeng met een garde 125 gram mix met 125 ml water en laat dit mengsel minimaal 1 uur opstijven. Klop 150 gram ongezouten (room)boter in ca. 5 minuut zalvig. Voeg het mengsel in gedeeltes toe aan de boter, mix steeds volledig door tot het mengsel geheel is opgenomen voordat het volgende deel wordt toegevoegd. Mix het geheel nog ca. 10 minuten tot een gladde crème.

FunCakes mix voor BotercrèmeEén portie botercrème is voldoende voor het vullen en afsmeren van 1 taart van 20 cm of een toef op ca. 12 cupcakes."

Maar dat heb je zelf ook op je verpakking staan, denk ik. Ik denk dat er geen suikerbakkerspoeder bij moet, omdat je mix voor het grootste deel uit suiker bestaat. Kijk maar bij de ingrediëntenlijst. Ook ik zou gewoon een dubbele hoeveelheid maken en kijken hoe je daarmee uitkomt bij je verschillende taartvormen. Ik ben het met Esther eens. Of je gaat gewoon terug naar Oetker of je gebruikt de botercreme extra van de receptenlijst hierboven (menging van banketbakkersroom en boter). Dan kun je zoveel maken als je wilt.

Vraag beantwoord?

Tieneke

4

Suikerbakkerspoeder hoeft er niet meer bij, dat zit al in de mix verwerkt. Verder is het mede afhankelijk van hoe vaak je vult met de mix, hoe dik je 'lagen' zijn etc.. Probeer het uit en noteer het zodat je een volgende keer daarop terug kunt vallen.

Gewoon het recept wat op de zak vermeld staat, volgen. Heb je teveel, kan je het prima invriezen. Heb je te weinig, dan maak je bij.

Veel succes en plezier!

5

De hoeveelheid die hierboven staat vermeld is bij mij genoeg voor het vullen van een taart van 25 cm, ik vul echter nooit met twee lagen bc, wel met meerdere lagen maar dan andere vulling er bij

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda