1

Onderwerp: Maltezer Chocolade bar

ja er valt weinig over te zeggen dus doe ik het maar niet :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRC6SBXV-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RVNTTUUY-D.jpg

Re: Maltezer Chocolade bar

Chocobom! ;)

3

Weer wat gebakken, jeetje komen ze bij jou thuis niet kilo's aan  :lol:  wat een bofferds dat zeker

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

lady-vall schreef:

Weer wat gebakken, jeetje komen ze bij jou thuis niet kilo's aan  :lol:  wat een bofferds dat zeker

Ik ga tegenwoordig voor de halve recepten dan houd ik niet zoveel over en anders gaat het de vriezer in en haal ik er elke keer iets uit :)

5

ohhhhhhhhhh dat ziet er lekkkkkkkkker uit!!!! zou je het recept willen delen?  :o

....

gizEm schreef:

ohhhhhhhhhh dat ziet er lekkkkkkkkker uit!!!! zou je het recept willen delen?  :o

Weinig recept hoor haha maar hier is het.

Recept: Vier soorten chocolade maltesers bar
16 grote of 32 kleine stukjes
Benodigdheden:
•    200gram pure chocolade
•    200 gram melk chocolade
•    200 gram witte chocolade
•    Ongeveer 50 gram biscuits in stukjes
•    Enkele eetlepels nougatine
•    1 zakje maltesers (maar dan mag je er niet van gaan snoepen anders haal je het net niet)
•    Een vorm van 15 x 15 cm of maak een vorm van bakpapier en/of zilverfolie in een andere vierkante schaal

Bekleed je vorm met bakpapier.
Maak de biscuit iets fijner en bedek hier de bodem mee.

Smelt au bain marie de pure chocolade. Wil je lekkere glimmende, stevige chocolade dat knakt en lekker snel hard wordt? Dan kun je de chocolade het beste temperen.
Bedek de biscuitjes met de pure chocolade en laat afkoelen eventueel in de koelkast.

Als de chocolade redelijk hard aan het worden is, en dat gaat met temperen sneller, wordt de pure laag bedekt met nougatine. Smelt ondertussen de melkchocolade en bedek hiermee de laag nougatine. Roer een klein beetje de chocolade door de nougatine. Dit zorgt ervoor dat de laag één geheel wordt en dat straks de lagen niet los gaat zitten.  Laat deze laag opnieuw afkoelen.

Smelt de witte chocolade en bedek de melkchocolade laag hiermee. Als je meteen de maltesers in de witte laag doet, gaan ze "zwemmen" en heb je minder controle over het bevestigen. Handiger is dus om de witte laag even iets te laten stollen en op tijd toch nog de maltesers in de bovenlaag te duwen.

7

De choco-addict in mij wilt dit zeker proberen!  :9

“Find something you're passionate about and keep tremendously interested in it.”

8

hahaha! "Niet van de maltesers snoepen, anders haal je het niet" in het recept. Dat vind ik nou echt humor. Het zijn weer tongstrelende plaatjes.

Tieneke

9 Laatst bewerkt door dollelollypop (06-02-2015 12:57)

Hartelijk dank weer allemaal voor jullie altijd zo leuke reactie :)

10

Als jouw naam er bij staat, dan weet ik gewoon dat het leuk, origineel en lekker is!!

As zondag viert mijn dochter haar verjaardag.. En ik heb al zooo ontzettend veel, maar ik denk dat ik deze er nog bij ga maken ipv de super bonbons, en ipv biscuitjes doe ik er dan de oreo's in die ik nog heb!

Maar dit hele taartje op de foto is dus 15 cm?

.. Want taart kan altijd!!

11 Laatst bewerkt door dollelollypop (06-02-2015 20:46)

Lejow schreef:

Als jouw naam er bij staat, dan weet ik gewoon dat het leuk, origineel en lekker is!!

As zondag viert mijn dochter haar verjaardag.. En ik heb al zooo ontzettend veel, maar ik denk dat ik deze er nog bij ga maken ipv de super bonbons, en ipv biscuitjes doe ik er dan de oreo's in die ik nog heb!

Maar dit hele taartje op de foto is dus 15 cm?

Dankjewel voor je compliment en nee hoor dit zijn twee kookringen van doorsnee 8 cm
Het recept wat er staat gaat over een 15 cm vierkant bakblik :)
Het is dus niet echt groot en als je een grotere wilt maken zou ik  het dubbele recept maken :)

12

ik kan niks meer zeggen hoor, ik kwijl :lol:  :lol:  :9  :9

13

Ahhhhhh ik heb ze van t weekend gemaakt en IEDEREEN was er weg van!!! Dank je wel voor het delen van je recept! We hebben er een nieuwe verslaving bij :D

....

14 Laatst bewerkt door dollelollypop (09-02-2015 18:33)

gizEm schreef:

Ahhhhhh ik heb ze van t weekend gemaakt en IEDEREEN was er weg van!!! Dank je wel voor het delen van je recept! We hebben er een nieuwe verslaving bij :D

Nou dat is fijn om te horen dankjewel en leuk dat je het gemaakt hebt :)