1

Onderwerp: Fotoprint op ganache????

Hallo,

heeft iemand ervaring om een fotoprint op ganache te plakken?
Ik mag een taartje maken voor een jongetje die voorkeur had voor een met choco afgesmeerde taart, liefst ook nog choco welke hard word....
Tips zijn welkom!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (04-02-2015 17:27)

Re: Fotoprint op ganache????

Hoi,

Ja hoor dat kan heel goed. Zodra de chocolade ganache gestold en hard is kun je de print aanbrengen.

3

Re: Fotoprint op ganache????

Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij moet het wel kunnen, want je kunt het juist niet op vochtige ondergrond (bijv. slagroom) doen. Dan wordt geadviseerd om de achterkant in te smeren met gesmolten chocolade om de print te beschermen tegen het vocht. Dus dan lijkt het mij juist wel op chocolade/ganache te kunnen.

Ik denk dat je als het hard moet worden het beste kunt gieten met ganache en dan goed op laten stijven. Volgens mij wordt dat soort van hard, net als bij een bosse bol. Helemaal hard wordt het natuurlijk alleen als je je taart overgiet met getempereerde gesmolten chocolade. Maar of dat lekker is....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Re: Fotoprint op ganache????

het gaat prima, je moet echter wel rekening houden met koelen
Als je een taart hebt met choclade die hard wordt aan de buitenkant, komt er als je deze uit de koeling haalt absoluut condens op, dit is vocht en daar houdt de print niet van en gaat dan bobbelen, of erger
Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om het printje desnoods op een heel dun stukje fondant te plakken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5 Laatst bewerkt door saskiahuisman (04-02-2015 17:29)

Re: Fotoprint op ganache????

Hoi,

Natuurlijk kun je de eetbare print als allerlaatste toevoegen net voordat je taart klaar is.