Baklataart schreef:Oh, heel erg leuk weer, iets voor mijn zoon die is gek op dr. pepper
maar hoe krijg je dat blikje dan zo mooi?
Ik heb het blikje doormidden geknipt en toen de bovenkant aan de achterkant doverdwars door midden geknipt, om de onderkant heen gedaan en met een plakbandje vast geplakt.
Ik heb de cupcakes dus niet in het blikje gebakken.
Toen de cupcakes klaar waren heb ik ze in het blikje gedaan en daarna verder afgemaakt.
Voor het geval je het recept wilt hebben zal ik het hieronder even plaatsen en ik kan je vertellen daqt ze ontzettend lekker zijn
Ik heb gezondigd want had een etentje afgelopen zaterdag en aangezien ik toen toch al de fout in was gegaan dacht ik dan kan ik het cakeje ook wel even proeven maar ik had er geen spijt van want hij was heerlijk
Dr Pepper Cupcakes
Ingrediënten:
375 ml. Dr Pepper Soda
125 ml. plantaardige olie
113 gram gezouten boter,
4 tl. cacaopoeder
390 gram suiker
295 gram bloem
1 tl. Zuiveringszout
2 eieren
125 ml. Karnemelk
instructies:
1. In een pan, combineer Dr Pepper, olie, boter, cacao. Roer op matig vuur.
Als het begint te sudderen haal van het vuur en zorg ervoor dat het goed gemengd is.
2. Voeg alle droge ingrediënten mix tot alles gemengs is , niet overmixen.
3. In een aparte kom, klop de karnemelk en eieren, en voeg deze vervolgens aan de rest van de mix en mix samen.
4. Plaats deze in cupcake liners. * U moet de papiertjes bijna helemaal vol doen want het stijgt bijna niet.
5. Bak op 180 graden voor 13-16 minuten. Begint te controleren op 13, wil je niet om ze gaar. ( ik had ze er 16 minuten in en had de cupcake papiertjes helemaal vol gedaan )
Buttercreamsuikerglazuur Recept
Ingrediënten:
35 gram poedersuiker
1 1/2 tl. Melk
1/2 tl. Water
1 1/2 tl vanille
160 gram chocolate druppels
25 gram cacaopoeder
56 gram boter
instructies:
1. Combineer suiker, melk, water, en vanille.
2. In een pan, smelten en roer de chocolade, cacao en boter.
3. Voeg gesmolten chocolade mix om de suiker mix. Klop tot een glad en luchtig is. Het kan nodig zijn om meer boter of melk toevoegen als je mix lijkt te kruimelig.