1

Onderwerp: DR. Pepper Cupcakes, zo leuk echt even kijken

Deze kwam ik tegen op pinterest en vond ze zo leuk, nu schijnen ze volgens de kinderen ook nog eens ontzettend lekker te zijn :)
Met een beetje knippen en meten met de dr. pepper blikjes leuke cupcake bakjes gemaakt want de blikjes die ze in amerika hebben zijn net even iets anders dan dat ze ze hier hebben :)
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden want ik vind ze ontzettend leuk  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IY4SL8IX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NNB6RYPH-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QRG6LORO-D.jpg

2

Re: DR. Pepper Cupcakes, zo leuk echt even kijken

Het ziet er in ieder geval weer heerlijk uit! Maar waar smaakt het dan naar, ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit dr. Pepper op heb  :o  :)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3 Laatst bewerkt door Tante Tien (31-01-2015 19:40)

Dat is toch cola? Ze zijn wel enorm geinig. En lekker met die malthesers erop. Zitten die vast en hoe dan?

Tieneke

Dames ik moet jullie zeggen dat ik gisteren gezondigd heb met mijn dieet  :P
Wij gingen uit eten en toen dacht ik ik heb het nu toch al niet meer goed gedaan dan kan ik ook net zo goed zo'n cakeje proberen  :D
Ik heb het niet met de maltezers en de toef gedaan maar alleen het cakeje en hij was ontzettend lekker moet ik zeggen.
Ik had ook nooit dr. pepper gedronken en het cakeje was heel lekker zacht en luchtig en heel apart.
Kan het niet zo goed omschrijven maar hij was in ieder geval lekker :)

5

Oh, heel erg leuk weer, iets voor mijn zoon die is gek op dr. pepper :9  :9

maar hoe krijg je dat blikje dan zo mooi?

Baklataart schreef:

Ik heb het blikje doormidden geknipt en toen de bovenkant aan de achterkant doverdwars door midden geknipt, om de onderkant heen gedaan en met een plakbandje vast geplakt.
Ik heb de cupcakes dus niet in het blikje gebakken.
Toen de cupcakes klaar waren heb ik ze in het blikje gedaan en daarna verder afgemaakt.
Voor het geval je het recept wilt hebben zal ik het hieronder even plaatsen en ik kan je vertellen daqt ze ontzettend lekker zijn :)
Ik heb gezondigd want had een etentje afgelopen zaterdag en aangezien ik toen toch al de fout in was gegaan dacht ik dan kan ik het cakeje ook wel even proeven  :p  maar ik had er geen spijt van want hij was heerlijk :)

Dr Pepper Cupcakes

Ingrediënten:
375 ml. Dr Pepper Soda
125 ml. plantaardige olie
113 gram gezouten boter,
4 tl. cacaopoeder
390 gram suiker
295 gram bloem
1 tl. Zuiveringszout
2 eieren
125 ml. Karnemelk

instructies:
1. In een pan, combineer Dr Pepper, olie, boter, cacao. Roer op matig vuur.
Als het begint te sudderen haal van het vuur en zorg ervoor dat het goed gemengd is.
2. Voeg alle droge ingrediënten mix tot alles gemengs is , niet overmixen.
3. In een aparte kom, klop de karnemelk en eieren, en voeg deze vervolgens aan de rest van de mix en mix samen.
4. Plaats deze in cupcake liners. * U moet de papiertjes bijna helemaal vol doen want het stijgt bijna niet.
5. Bak op 180 graden voor 13-16 minuten. Begint te controleren op 13, wil je niet om ze gaar. ( ik had ze er 16 minuten in en had de cupcake papiertjes helemaal vol gedaan )

Buttercreamsuikerglazuur Recept
Ingrediënten:
35 gram poedersuiker
1 1/2 tl. Melk
1/2 tl. Water
1 1/2 tl vanille
160 gram chocolate druppels
25 gram cacaopoeder
56 gram boter

instructies:
1. Combineer suiker, melk, water, en vanille.
2. In een pan, smelten en roer de chocolade, cacao en boter.
3. Voeg gesmolten chocolade mix om de suiker mix. Klop tot een glad en luchtig is. Het kan nodig zijn om meer boter of melk toevoegen als je mix lijkt te kruimelig.

7

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Ik heb het blikje doormidden geknipt en toen de bovenkant aan de achterkant doverdwars door midden geknipt, om de onderkant heen gedaan en met een plakbandje vast geplakt.
Ik heb de cupcakes dus niet in het blikje gebakken.
Toen de cupcakes klaar waren heb ik ze in het blikje gedaan en daarna verder afgemaakt.
Voor het geval je het recept wilt hebben zal ik het hieronder even plaatsen en ik kan je vertellen daqt ze ontzettend lekker zijn :)
Ik heb gezondigd want had een etentje afgelopen zaterdag en aangezien ik toen toch al de fout in was gegaan dacht ik dan kan ik het cakeje ook wel even proeven  :p  maar ik had er geen spijt van want hij was heerlijk :)

dank je wel en zondige mag best is hoor, ik begrijp toch niet hoe je het doet :y  :y  :)
Dr Pepper Cupcakes

Ingrediënten:
375 ml. Dr Pepper Soda
125 ml. plantaardige olie
113 gram gezouten boter,
4 tl. cacaopoeder
390 gram suiker
295 gram bloem
1 tl. Zuiveringszout
2 eieren
125 ml. Karnemelk

instructies:
1. In een pan, combineer Dr Pepper, olie, boter, cacao. Roer op matig vuur.
Als het begint te sudderen haal van het vuur en zorg ervoor dat het goed gemengd is.
2. Voeg alle droge ingrediënten mix tot alles gemengs is , niet overmixen.
3. In een aparte kom, klop de karnemelk en eieren, en voeg deze vervolgens aan de rest van de mix en mix samen.
4. Plaats deze in cupcake liners. * U moet de papiertjes bijna helemaal vol doen want het stijgt bijna niet.
5. Bak op 180 graden voor 13-16 minuten. Begint te controleren op 13, wil je niet om ze gaar. ( ik had ze er 16 minuten in en had de cupcake papiertjes helemaal vol gedaan )

Buttercreamsuikerglazuur Recept
Ingrediënten:
35 gram poedersuiker
1 1/2 tl. Melk
1/2 tl. Water
1 1/2 tl vanille
160 gram chocolate druppels
25 gram cacaopoeder
56 gram boter

instructies:
1. Combineer suiker, melk, water, en vanille.
2. In een pan, smelten en roer de chocolade, cacao en boter.
3. Voeg gesmolten chocolade mix om de suiker mix. Klop tot een glad en luchtig is. Het kan nodig zijn om meer boter of melk toevoegen als je mix lijkt te kruimelig.