Onderwerp: Bruidstaart ingrediënten voor taart die in buitenland gebakken wordt

Even een vraagje hier.
Een vriend van ons belde net met de vraag of ik mee wilde denken over het volgende:
Zijn zus gaat binnenkort trouwen in een ver land. Ze zullen daar met zo'n 25 personen zijn en willen als verrassing voor het bruidspaar een bruidstaart bakken. Een oven hebben ze wel tot hun beschikking maar de ingrediënten willen ze vanuit Nederland halen.
Wie heeft er een goed idee voor een beetje luxe taartvulling.... de ingrediënten moeten wel mee kunnen en kunnen dus niet koel bewaard blijven. (fruit zullen ze daar ook wel hebben maar normaal gesproken maak ik eigenlijk bruidstaarten met witte chocolade mousse en frambozenmousse en dat kan nu natuurlijk niet geadviseerd worden ;-)) Wie o wie heeft een goed idee?
(banketbakkersroom en jam kan maar dat vind ik dan weer niet bruidig genoeg ;-))

2

Re: Bruidstaart ingrediënten voor taart die in buitenland gebakken wordt

Witte chocolade crème en frambozen jam, heerlijk.
En de crème dan maken van botercreme mix met gesmolten witte chocolade.
(Puur kan natuurlijk ook, of champagne crème. ...)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

O, enneh... banketbakkersroom is wél een koelkast vulling hè ;)
Ook als je deze met een mix maakt.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4 Laatst bewerkt door Baklataart (19-01-2015 13:45)

moeilijk hoor, je zit toch ook met wat en wat niet ingevoerd mag worden als het ver weg is? :think:

mbc met vers fruit?

Witte chocoladecreme klinkt inderdaad ook lekker...is dat botercreme met witte chocolade erdoorheen? En inderdaad frambozenjam is ook een goede optie erbij.
De taart moet in Birma gemaakt worden... écht wel ver weg dus.

Het kan ook een taart zijn zonder biscuit natuurlijk.... met van die chocostaafjes, creme erin en vers fruit erop lijkt me ook lekker maar wat gaat er dan in? (of is dat ook opgebouwd uit biscuit?)

6 Laatst bewerkt door Tigrasas (19-01-2015 19:26)

in Birma is zat te koop hoor, ik zou met name gaan voor vers fruit, dat is daar in overvloed te krijgen en kost geen drol, als je mix voor botercreme mee neemt, witte chocolade ( deze smelt daar wel direct buiten, wel rekening mee houden of daar kopen) . Taart zelf zou ik afsmeren met ganache, zeker niet met botercreme. Er zijn daar ook overheerlijke biscuit koekjes te koop, iets waarmee je samen met botercreme echt wel meer mee kunt, ook iets bruidigs hihi

Ik weet voor 100% zeker dat je daar goede witte chocolade kunt kopen, Cadbury's bijvoorbeeld.

Mango, ananas, kokos, limoencreme....champagnecreme...pure chocolade........mmmmmmmmmmmmmmm

en in je koffer mag er veel mee hoor, handbagage is een ander verhaal

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Super bedankt voor je ideetjes...daar kan ik wel wat mee! :-)

8

Ik was er vier maanden geleden.....wil zo weer terug

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9 Laatst bewerkt door Taartenbakkertje (25-01-2015 21:19)

Zal het werken om een taart met ganache af te smeren en daarop dan vers fruit te doen? Als de taart mooi afgesmeerd wordt dan is denk ik marsepein of fondant niet meer nodig toch? We zijn van plan een taart te maken zoals https://www.google.nl/search?q=weddingc … B334%3B448

Of denken jullie dat genache niet handig is ivm het eventuele smelten in Birma?
(eigenlijk jammer dat ik alleen mee mag denken en niet zelf mag gaan bakken...'k zou zo'n reisje wel zien zitten en 't lijkt me een leuk projectje)