1

Onderwerp: Tips voor het werken met frosty sheet

Hallo,

Ik heb al vee gelezen over het werken met frosty sheet. Ik heb dit nu ook al 2 keer gebruikt.
1x vlak voordat de taart afgeleverd werd erop gedaan, resultaat bobbels. Het was toen wel eeg warm en de taart ging erg zweten. Dus dat kan ik nog wel begrijpen.
1x s avonds erop gedaan en door de vulling in een doos en in de koelkast gezet. Resultaat bobbels.

Nu weet ik dat ze slecht tegen vocht kunnen. Maar moeten toch bevochtigt worden om te kunnen plakken. of dat ze zo laat mogelijk op de taart gelegd moeten worden, maar in dit geval moest het al gisteravond omdat ik vandaag werken moest en de taart vlak nadat ik thuis zou komen opgehaald zou worden. Dit zullen andere toch zeker ook wel eens hebben. Wat doen jullie dan dat die niet gaat bobbelen?

Beide keren was het voor familie dus dan valt het wel mee. Maar ik durf een onbekend iemand geen taart met foto te geven. Bang dat het bobbelt.

Tips en adviezen zijn welkom.
Groetjes Janneke

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

de frosty sheets op een laagje fondant plakken en dan op de taart doen, dan is het laagje iets dikker en kan het wat meer hebben.

Groetjes Kirsten

3

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Dankje voor de tip Kirsten!

4

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Waar,ee heb je geplakt??

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

met een beetje eetbare lijm. Super dun uitgesmeerd. Op sommige plekken zag je niet eens dat het erop zat

6

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Eet are lijm bevat water, daar krijg je bobbels van

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Ik gebruik een heel dun laagje piping gel voor mijn frosty sheets, geen bobbels tot dusver gehad!

8

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

ik plakte ze vast met piping gel of met botercreme! klein beetje maar. hij zat vastgeplakt door de randjes marsepein die ik er omheen had gedaan.

9

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Ik maak altijd een plakje fondant in de vorm van de sheet. Dat laat ik drogen.
Daar doe ik dan de sheet op, vaak zonder te plakken omdat het van zelf vast gaat zitten.
Ik heb nog nooit bobbels gehad.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

10

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Dankjullie wel allemaal.. Weer een paar tips die ik de volgende keer kan proberen :thumb:

11

Re: Tips voor het werken met frosty sheet

Pipinggel is idd 'the magic word'!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!