1

Onderwerp: pink velvet taart

Hoi, Ben op zoek naar een pink velvet recept, maar kan het niet vinden op de site. Via Google kom ik slechts recepten uit Amerika en Engeland tegen. Iemand een idee. Het is dus niet de bedoeling een gewone biscuit roze te kleuren.
Heb me zelfs even afgevraagd of ik gewoon red velvet zou kunnen maken en er witte kleurstof aan toevoegen? Zal wel niet... :p
Hoop dat iemand me kan en wil helpen.

Re: pink velvet taart

Waarom niet andersom dan? Gewoon biscuit en daar roze kleurstof aan toevoegen..?
Verder kan ik je niet helpen, succes!

3 Laatst bewerkt door irisvson (12-01-2015 16:32)

IK heb laatst een red velvet taart gemaakt maar de cake heeft echt een heel andere soort structuur dan van biscuit. dit is het recept van de gewone red velvet, misschien kan je daar wat op aanpassen om er een echte pink velvet cake van te maken
Wat heb je nodig?
◊ 250 gram boter, op kamertemperatuur
◊ 600 gram ruwe rietsuiker
◊ 6 eieren
◊ 2 eetlepels rode voedingskleurstof
◊ 3 eetlepels cacaopoeder
◊ 375 gram witte bloem
◊ 250 ml karnemelk
◊ 1 theelepel vanille- extract
◊ 1/2 theelepel zout
◊ 1 theelepel baksoda
◊ 1 eetlepel azijn

Klop in een grote kom 250 gram boter met suiker romig. Voeg de eieren 1 voor 1 toe en klop het goed.
Meng de kleurstof met de cacao en voeg dit toe aan het mengsel. Voeg ook de bloem en de karnemelk toe gevolgd door de vanille en het zout.
Meng de baksoda met het azijn en roer het voorzichtig door het beslag. Meng niet teveel!
Verdeel het cakebeslag over de 3 bakvormen en bak het de gedurende 25 minuten in de voorverwarmde oven. Laat het daarna afkoelen.

Ik had het toen gevonden op smulweb en hij was echt zoooo lekker.
misschien kan je hier de cacao weglaten en roze kleurstof gebruiken?
ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes iris

4

Tante Taartje schreef:

Waarom niet andersom dan? Gewoon biscuit en daar roze kleurstof aan toevoegen..?
Verder kan ik je niet helpen, succes!

Roze biscuit was ook mijn voorstel, maar ze willen pink velvet. Waarschijnlijk omdat het een ander soort cake is.
Toch bedankt voor je reactie! =D

5

irisvson schreef:

IK heb laatst een red velvet taart gemaakt maar de cake heeft echt een heel andere soort structuur dan van biscuit. dit is het recept van de gewone red velvet, misschien kan je daar wat op aanpassen om er een echte pink velvet cake van te maken
Wat heb je nodig?
◊ 250 gram boter, op kamertemperatuur
◊ 600 gram ruwe rietsuiker
◊ 6 eieren
◊ 2 eetlepels rode voedingskleurstof
◊ 3 eetlepels cacaopoeder
◊ 375 gram witte bloem
◊ 250 ml karnemelk
◊ 1 theelepel vanille- extract
◊ 1/2 theelepel zout
◊ 1 theelepel baksoda
◊ 1 eetlepel azijn

Klop in een grote kom 250 gram boter met suiker romig. Voeg de eieren 1 voor 1 toe en klop het goed.
Meng de kleurstof met de cacao en voeg dit toe aan het mengsel. Voeg ook de bloem en de karnemelk toe gevolgd door de vanille en het zout.
Meng de baksoda met het azijn en roer het voorzichtig door het beslag. Meng niet teveel!
Verdeel het cakebeslag over de 3 bakvormen en bak het de gedurende 25 minuten in de voorverwarmde oven. Laat het daarna afkoelen.

Ik had het toen gevonden op smulweb en hij was echt zoooo lekker.
misschien kan je hier de cacao weglaten en roze kleurstof gebruiken?
ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes iris

Super bedankt Iris! Goed idee om de cacao weg te laten, het is het proberen waard!
Ben bang dat mijn man heel veel uitprobeersels zal moeten gaan eten... =D

6

Ach ja het is het proberen waard toch. Ik zeg nooit nee tegen een proeverij, mijn vriend daarentegen wordt er soms een beetje moe van al die nieuwe uitprobeersels haha

7

=D

irisvson schreef:

Ach ja het is het proberen waard toch. Ik zeg nooit nee tegen een proeverij, mijn vriend daarentegen wordt er soms een beetje moe van al die nieuwe uitprobeersels haha