1 Laatst bewerkt door margoteunis (06-01-2015 18:29)

Onderwerp: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Ojee, ik heb mij weer wat op de hals gehaald.............
Ik mag voor de man van een vriendinnetje een champagnefles taart maken. Nu vind ik een liggende wat gewoontjes en wil ik van een 3x 15 cm taart en 1x 10 cm taart (wel wat bijgesneden) een staande champagnefles taart maken.
De vorm maken gaat mij wel lukken maar hoe bekleed je zoiets ?? En wie weet eventueel of daar een how to van is ? Ik kan op you tube en pinterest niets vinden............

Alvast bedankt voor het mee denken , zoeken etc !!

Zoete groetjes Margo

2

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

leuke opdracht
ik zou rondom bekleden

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Ja, zou ik ook doen. En dan op de naadjes een etiket fabriceren of zoiets.. :)

Succes!

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

het klinkt misschien gek maar heb je hier iets aan??
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=234366

is ook aardig in de vorm die je wil bekleden...

Groetjes Kirsten

5

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Hoi Kirsten, die minion heb ik al 2x gemaakt, en heb daar idd ook aangedacht om als basis van uit te gaan , maar ik zit met de hals van de fles...........misschien donkergroen bekleden zoals de minion en dan nog een stuk erbij opzetten en dat met gouden fondant bekleden ??

6

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Tante Taartje,

of de naad aan de achterkant ?? bij een etiket zie je de naad nog bij de hals ??

7 Laatst bewerkt door Siena (06-01-2015 22:07)

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Ik zou inderdaad rondom bekleden, en de naad aan de achterkant maken.
Als je de lappen goed tegen elkaar laat botsen/ sluiten, kun je de naad nagenoeg helemaal weg smootheren. (Is dat een woord. . . :think:  )


Je krijgt de lap het makkelijkst om de fles door de lap fondant om je rolstok te rollen,
dan de fondant rechtop en langs de fles afrollen en aandrukken.


Je zou misschien ook de fles op de fondant kunnen leggen, en de fles in de fondant rollen.


Om te zorgen dat je een rechte en scherpe aansluiting van de fondant krijgt kun je eerst de ene lap over de andere leggen, dan lineaal erop leggen en beide lappen TOT op de taart insnijden,
dan de bovenste lap optillen, het teveel van de onderste eronderuit halen, en dan heb je de lap precies passend en kun je ze strak tegen elkaar aan laten botsen en de naad glad smootheren.


Heel verhaal, sorry, beetje lastig zo uitleggen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is en je er iets mee kunt.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Hmm, ja dat is zo... Dan zou ik inderdaad de naad aan de achterkant doen en er flink op los smootheren (bij deze een officieel goedgekeurd nederlands woord... ;) )
RI gebruiken als plamuur nog een idee?

9

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Geen RI gebruiken  :nooo  Dat wordt keihard.
Ik zou met ganache werken, dat is net wat steviger.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

10

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

thanxs voor alle tips, weet niet of ik de taart om de fondant durf te rollen  :/  denk dat ik ga voor de variant rolstok en dan erom heen rollen  :Y  :y  De tip van Siena is top !! Ik overlap idd 2 stukken en snij dan met een liniaal aan de achterkant het eraf !!

11

Re: Gezocht how to bekleden staande fles taart

Graag gedaan hoor!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!