1

Onderwerp: Ongezouten boter

Vanmiddag stond ik in de supermarkt om ongezouten boter te halen, maar jeetje wat moet je dan halen?
Hebben jullie een voorkeur in gebruik van bepaalde boter?
Ik heb nu een pakje roomboter van melkan en een pakje wajang margarine mee.
Is er ook verschil in gebruik van roomboter en margarine?

2

Re: Ongezouten boter

Als er boter wordt gezegd dan bedoelen ze roomboter, wat gemaakt wordt van melk, welk merk je gebruikt is een kwestie van smaak.
Margarine wordt gemaakt van oliën en vetten, dat kan geen boter genoemd worden. Daar zit ook veel meer vocht in dan in roomboter en is meer fabrieksbewerkt. Je kan met allebei wel bakken, maar ik vind zelf dat als je goed bakt, je bakt met roomboter. Margarine voelt voor mij altijd een beetje nep. Ook voor botercrème gaat mijn voorkeur uit naar roomboter.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Voor gebak gebruik ik ook altijd roomboter. Meestal van AH merk. In de zomer doe ik wel eens half roomboter half ongezouten margarine (AH) omdat de bc 1:1 dan nèt iets steviger is. Voor vullen en bakken altijd roomboter

4

Huismerk van de Jumbo, 1,29 euro.
gr Bakmat

5

Ah kijk zo worden we steeds een beetje wijzer ;)
We gaan dus roomboter gebruiken.
Wou dat ik al kon beginnen met bakken :D

6 Laatst bewerkt door Tigrasas (11-11-2014 20:47)

Ik gebruik al jaaaaaren voor ALLes de roomboter van de Lidl, smaakt super, niet duur en niet te slap als het warmer is

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Ik gebruik altijd de ruitjesroomboter. Vind ik goed en lekker!
Alle roomboter is ongezouten.
Als het gezouten is, dan staat dat er ook op, gezouten roomboter.