Ik heb de meeste biscuits woensdags gebakken, de kleinste donderdagmorgen, donderdag hele dag bezig geweest met vullen, afsmeren en de 4 grootsten helemaal bekleed. Daarna de 5 van de stapel vullen en afsmeren, donderdagavond bekleed en vrijdags ook nog bekleed en gedecoreerd. De meeste roosjes had ik al op voorhand gemaakt, een dag of 5 van de voren. De hartjes zijn van fondant. Ik heb strookjes wit fondant uitgesneden en dit op een uitsteker van de hartjes gelegd, hartjes heel iets met poedersuiker ingewreven, zodat ze niet zo erg zouden vastplakken. Deze ook een paar dagen laten drogen, zodat ze daarna goed uitgehard bovenop de taart konden staan.
Als de ganache is opgesteven in de koeling en ik wil bekleden, besprenkel ik de taart heel iets met water, maar over het algemeen blijft het wel goed zitten, ook als je niet met water besprenkelt. Doordat de taarten van de koude koelkast naar erbuiten gaan, gaan ze sowieso al snel iets plakken, en daardoor blijft het fondant wel zitten.
In totaal ben ik dus ruim 2,5 dag bezig geweest met de taart. De ganache heb ik woensdags gemaakt, zodat deze rustig af kon koelen, de andere vullingen heb ik donderdagmorgen gemaakt. Maar dat ligt er natuurlijk aan, welke vulling je erin hebt.
Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk voor je is.