1

Onderwerp: afsmeren 3d taart

Ik ben bezig met een 3d taart, waarbij ik dus wat heb gesneden in de taart. Bij het afsmeren ging het alleen niet zo goed. Normaal smeer je de rand/korst af van de taart maar nu had ik die eraf gesneden en ging het erg kruimelen tot grote ergernis van mijzelf. Hebben jullie hier tips voor? En uberhaupt tegen het kruimelen tijdens het afsmeren?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: afsmeren 3d taart

Als het erg kruimelt, kun je het beste een flinke blob crème erop ploppen en deze vanuit het midden van de crème verdelen met je mes in een heen-en-weer-beweging. Zorg vooral dat je je biscuit niet raakt met je mes, want dan trek je hem kapot en krijg je allemaal kruimels. Hou dus altijd crème tussen je mes en je taart. Als het te dik wordt, kun je altijd later nog wat crème weghalen. En zorg dat je crème smeerbaar genoeg is, dus niet te koud of te dik.

Tieneke

3

Re: afsmeren 3d taart

Ik verwarm dan de bc even (kort!) in de magnetron zodat het wat vloeibaarder is. Dan zet ik een dunne laag op, zonder dal te veel te smeren en laat die goed opstijven. Dan pas smeer ik af met 'normale' bc.
Weet niet of dit de officiële manier is voor een crumbcoat, maar voor mij werkt het.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym