Onderwerp: Ingezakte cupcakes
Hallo allemaal,
Gisteren was ik bij mijn tante en die vroeg of ik even cupcakes wilde bakken.
Ze had nog wel een pak van Koopmans staan voor fijne cake en ook nog Dr Oetker caisses.
Nu ben ik sowieso al niet een 'pakjes-bakker', maarja mijn tante had niet de ingrediënten in huis om from scratch- cupcakes te maken. (twas trouwens al avond, dus de winkels waren al dicht)
Ik de mix in elkaar geflanst, gemixt totdat het net goed gemengd was en de caisses gevuld.
Cupcakes in de oven gezet op de aangegeven temperatuur.
Ze kwamen heel mooi omhoog, boven de caisses uit, en ik heb toen de sateprikker er droog uitkwam en ze mooi terugveerden, ze voor de zekerheid toch nog een minuutje langer in laten zitten.
Ze uit de oven gehaald en ze bleven mooi bol. 5 minuten later kom ik de keuken terug ingelopen...
Ingezakt, papiertjes lieten los en de mooie bolling die erop zat was volledig verdwenen. Caisses net zo vol als toen ik ze in de oven gedaan had en volledig plat.
Ik kan denk ik wel zeggen dat ik behoorlijk wat cupcakes heb gebakken, maar nog nooit is het zo misgegaan als nu.
Ik naar m'n tante: Ze zijn ingezakt, heb ik nog nooit gehad...weet jij misschien hoe dat kan komen?
Blijkt dat zij het ook elke keer heeft als ze cupcakes bakt en daardoor dus denkt dat ze niet goed kan bakken.
Ik heb echt op alles gelet waar het mis kan gaan.
op de oventemperatuur, niet overmixed, of er geen lucht onder het beslag was gekomen nadat ik ze met beslag gevuld was en ik ben ervan overtuigd dat ze goed gaar waren.
Weten jullie misschien hoe dit kan komen?
Heb nu trouwens wel met m'n tante afgesproken dat we de volgende keer mijn from scratch-recept gaan bakken, en omdat ik weet dat die goed zullen bakken, zo m'n tante ervan te overtuigen dat zij echt wel kan bakken
Superbedankt alvast voor jullie antwoord!