Onderwerp: Vulling fruitsoort(en) in botercreme...?

Goedemorgen!

Zondag komt een bevriend aanstaand bruidspaar een middagje proeven! Ik mag namelijk mijn eerste bruidstaart gaan maken, eind oktober :-)
Zij hebben vier vullingen uitgekozen die zij willen proeven.
Ik heb hierbij een beetje gebluft, en hen gewoon een lijst toegestuurd waaruit zij 3-4 smaken mochten kiezen.
3 van de 4 smaken die zij hebben gekozen, zijn voor mij geen probleem, maar de 4e vulling is 'fruitsoorten in botercrème'.
Deze heb ik nog nooit gemaakt. Het klinkt echter heel simpel, dus misschien denk ik te moeilijk!

Ik wilde de botercreme mix van Funcakes gebruiken, en hier vers fruit doorheen doen.
Als 2e laag wilde ik een laag jam doen.
Welke fruit/vruchten zijn lekker om door de botercreme te doen? En lepel ik ze door de botercreme heen, of leg ik ze bovenop de botercreme?

Ik hoor graag jullie mening(en)! En mocht ik iets vergeten, hoor ik het graag!

Groetjes Mandy

2

Re: Vulling fruitsoort(en) in botercreme...?

Ik gebruik hier meestal bevroren fruit voor. Zoals, aardbeien of framboos (soms even door de midden snijden, omdat ze soms best groot zijn). Hier en daar druk ik de aardbei/framboos dan in de botercreme waar ik dan vaak ook de smaak in heb zitten.
Als het fruit is ontdooid, druk je het kapot, waardoor het sap vrij komt. Dat is niet zo handig.

Bij mij zit het fruit dus in de botercreme.

Wat ook lekker is om kaneelappeltje erin te doen. De appelstukjes (schijfjes) dan eerst (ivm het vocht en het wordt dan zachter) even bakken in een koekepannetje met suiker en kaneel.
Voor een trouwtaart lijkt mij dat iets minder overigens.

Succes.

Groetjes, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

Re: Vulling fruitsoort(en) in botercreme...?

Bedankt Evelien, hier heb ik wat aan!