Na de zoveelste keer geen mix voorradig zojuist maar een biscuit zonder mix gemaakt maar hoe die smaakt weet ik nog niet maar hij ruikt alvast lekker en is mooi gerezen tot ruim 7 cm. (na afkoelen)
De ingrediënten: 5 Size L eieren, 100 gr kristalsuiker, 30gr poedersuiker, 90 gram tarwemeel, 75 gr maïzena, 2 afgestreken theelepels bakpoeder, 1afgestreken theelepel vanillepoeder (of zakje vanillesuiker), snufje zout, 2eetlepels heet water.
Eieren voorverwarmd in bakje heet water
Meel mengen en zeven met bakpoeder erdoor
Eieren splitsen
Eigeel met suiker, heet water en vanillepoeder 10 min mixen
Eiwit met zout met mixer opkloppen in vetvrije kom garde, als er zachte pieken vormen poedersuiker toevoegen en nog even goed doorkloppen/mixen
1/4 eiwit door door eigeel spatelen , daarna rest eiwit door het eigeel spatelen
Gezeefde meel in 2 delen door mengsel spatelen
Bakvorm doorsnede 20 cm voor helft vullen en op 160 gr (onder en bovenwarmte) in 30 tot 40 min bakken
Ik zal t.z.t nog laten weten hoe de biscuit smaakt.
Edit: tarwemeel was tarwebloem maar daar wordt het wel ietsje broodachtiger en steviger door. De smaak was nog nog iets te neutraal, te weinig vanille. Morgen ga ik het nog een keertje proberen maar dan met patentbloem en meer vanille.
Gr, John
Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.