1 Laatst bewerkt door Swarovski (02-10-2014 15:18)

Onderwerp: Hoe voorkom je dat biscuit droog word

Hallo,

Ik maak wel eens een taart die een dag later pas word opgegeten, ik besprenkel ze altijd met suikersiroop, maar hoeveel moet ik er overheen doen om te voorkomen dat de biscuit droog word?  Ik had namelijk voor familie een taart gemaakt die pas de volgende dag werd opgegeten. En die vonden hem een beetje droog, nou zijn dat ook wel mensen die altijd wat te zeuren hebben.  Normaal maak ik de taart helemaal af in 1 dag dus dan weet ik ook dat de biscuit lekker vers is, graag hoor ik wat tips

Groetjes

2

Re: Hoe voorkom je dat biscuit droog word

Weet niet of je het met de mix maakt of niet, maar ik gebruik de mix van funcakes, en na 2 dagen nog niet droog, zonder besprenkelen ( dit weet ik dan uit eigen ervaring.)

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Ja ik gebruik ook mix van funcakes. En had vorige week nog een taart gemaakt voor mijn nichtje en die werd ook pas een dag later opgegeten en die was niet droog, want had er zelf ook een stukje van.  Dus darom vond ik het ook al raar dat ze de taart droog vonden omdat ik dat nog niet eerder heb gehad. Dus ik denk mischien besprenkel ik niet genoeg of iets.

4

Ik besprenkel nooit en ik vind mijn biscuits niet droog. Zelfs na drie dagen nog niet. Ik bak wel zolang dat de taart net gaar is, dus niet te lang maar ook niet te kort

5

Biscuit is nou eenmaal geen cake. Veel mensen (die nooit een taartje bakken ;)) denken nog wel eens dat een taart is gemaakt van cake. En dat is minder droog door de hoeveelheid boter die er bij gaat.
En idd niet te lang bakken.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Ik besprenkel ook nooit, en heb nog nooit klachten gehad dat een taart droog was. Zelfs niet na 3 of 4 dagen! (als er nog restjes over zijn oid)

.. Want taart kan altijd!!

7 Laatst bewerkt door renata2 (06-10-2014 18:51)

Ik denk dat het ook scheelt als je meer vulling in je taart doet en niet te dikke lagen biscuit hebt. Ik gebruik altijd de funcakes biscuit met lekkere dikke lagen vulling en mijn taart is nooit droog. Iedereen vind hem heerlijk. Ik besprenkel trouwens ook niet.

Dat denk ik ook, goede lekkere vulling en de laatste minuten erbij blijven, want gaar is klaar!
Daarna afkoelen en wel goed inpakken, zodat hij niet uitdroogt, als je hem de volgende dag pas bekleedt!

Dat denk ik ook, goede lekkere vulling en de laatste minuten erbij blijven, want gaar is klaar!
Daarna afkoelen en wel goed inpakken, zodat hij niet uitdroogt, als je hem de volgende dag pas bekleedt!
Besprenkelen hoeft dan echt niet!

10

Bedankt voor de reacties, ik heb er van de week nog 1 gemaakt voor eigen gebruik en 2 dagen later was hij nog lekker. En wat meer vulling kan ik ook wel eens doen ja. Bedankt

11

inderdaad ligt het aan de vulling vaak. ik lees wel eens dat er gevuld wordt met chocoladepasta of speculoos. dan is het ook gewoon een droge hap!
lekkere zwitserse room met stukjes aarbei 2 x ertussen is veel lekkerder natuurlijk.