1

Onderwerp: Dr Oetker Biscuitmix (+ hoe chocobiscuit?)

Hallo allemaal! Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het gebruiken van de Dr Oetker Biscuitmix? Ik heb zelf altijd die van Funcakes gebruikt en vroeg me af welke beter is.
Ook wil ik graag een chocobiscuit maken, kan ik dan gewoon wat cacao/gesmolten chocola toevoegen aan de mix? Ik zag dat er ook een Choco beschuitmix is van Funcakes maar wil eigenlijk niet zo'n heel pak kopen.

Alvast bedankt!

Re: Dr Oetker Biscuitmix (+ hoe chocobiscuit?)

Die van dr oetker smaakt niet echt lekker en is erg snel uitgedroogd.
Niet te vergelijken met die van FC of elk ander merk wat " wij bakkers"  gebruiken.
Mijn ervaring is, door zelf gesmolten chocolade toe te voegen, de luchtigheid van je biscuit een stuk minder wordt.
Cacaopoeder toe voegen gaat beter.

3

Als je cacaopoeder toevoegt aan biscuitmix kun je het beste ook wat extra poedersuiker en ei toevoegen.
Van Deleukstetaartenshop:

Voor een heerlijke chocolade biscuit 40 gram cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Er zijn verschillende manieren maar dit zijn de meest gebruikte:

10% van de mix vervangen door cacao en een extra ei toevoegen
of
chocobiscuit krijg je door 1/3 van het mix-gewicht aan gesmolten ( en afgekoelde!) chocolade toe te voegen , tijdens de laatste 2 (langzame) minuten ( Plus een extra eitje - (2 bij een 30X30 kapsel)- tegen het uitdrogen)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=149071

5

Ik gebruik altijd de laatste tip die Djehr beschrijft. Erg lekker!

6

Hallo iedereen

Ik ben van plan om een hartvormige taart te gaan maken met de biscuitmix van dr oetker heeft hier iemand ervaring mee en hoe is de smaak hiervan ?

Alvast bedankt

7

Hallo iedereen

Ik ben van plan om een hartvormige taart te gaan maken met de biscuitmix van dr oetker heeft hier iemand ervaring mee en hoe is de smaak hiervan ?

Alvast bedankt

Ik heb hem eens voor nood gebruik toen ik geen fc in huis had. Vond het niks en ben alsnog naar ommen gereden ;-).

9

En wat is fc en hoe maak je die?

10

FC is funcakes.

Tieneke

11

Oh ja ik heb er wel eens van gehoord en hoe is die mix dan ?

Het idee is hetzelfde, maar je kunt het niet kopen in de supermarkt. Alleen bij taartwinkels en online. Ik vind de smaak alleen veel beter dan die van dr oetker, dus ik gebruik alleen die van funcakes. Die van de bakzolder is overigens ook heel erg lekker. Vooral de chocolade heeft echt een rijke chocolade smaak. Die kun je ook online bestellen en is verkrijgbaar in verschillende taartwinkels. Voor de winkels waar het te koop is moet je even op hun site kijken.

13

Dankje ik denk dat ik dan maar funcakes gaa gebruiken inpkaats van dr oetker  :D