Onderwerp: 1001 nachten kussen

De opdracht van mijn zus was een 1001 nachten taartje, eigen invulling, voor ongeveer 14 personen. Okidoki, gaan we doen haha

Het kussen is gemaakt van chocoladecake, kersenjam vulling, cake 'besprenkeld' met een shotglaasje Kirsch en afgesmeerd met ganache ;) Gewoon vierkant, net zo lang snijden tot je een kussen vorm krijgt (tip, leg gewoon een echt kussen neer en bestudeer waar er naden zitten, waar de vouwen zitten etc). De taart zelf werd behoorlijk stevig in de koelkast (door de boter in de cake) en de ganache helpt daar ook bij. Een lap fondant uitgerold, de taart ondersteboven op het fondant gelegd, fondant om de taart heen gewerkt (bovenkant is nu dus onderkant), alles omgedraaid. Gaatje in het midden van de taart maken zodat de lucht eruit kan (als je een taart maakt met een deuk in het midden, zoals deze) en dan alles strak maken, gebruik je handen en tools (alles wat rond is, is prima) om de vouwen erin te maken en vergeet niet aan de zijkanten een beetje hier en daar in te duwen, een echt kussen doet dat ook doordat een vierkante lap gevuld wordt en daardoor gaat 'trekken'.
De 'knoop' is van een mal (een van taarten decoreren magazine). De franje op de punten is een stukje fondant, uitgerold tot een soort puntig worstje en met een veining tool lijnen erin gemaakt, op de punten geplakt, dan een klein bolletje rollen en die erbovenop plakken, ook daar lijnen in maken. Dan hoef je daarna alleen nog maar alles te kleuren. Ik heb een airbrush gebruikt, maar je zou ook gewoon een kwast kunnen gebruiken om te tamponneren op een sjabloon.

Echt niet moeilijk om te maken :)

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/3c/1e/a9/3c1ea9b55f9f11984ad7124cfc7af64f.jpg

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website

2

Re: 1001 nachten kussen

Wat een mooie taart! Het is net een echt kussen!

Dank je  *D

4

Wauw, echt heel erg mooi en zo mooi die kleur!!!! echt prachtig en wat een leuke en duidelijke uitleg :thumb:

En was je zus verrast door je mooie taart van de stafford pup???

Ja gigantisch, ze was er super blij mee!!
dank je :)

6

Mooi, vooral die diepe kleur!

Dank je! Het was witte fondant :) gekleurd met behulp van Electric Purple van Americolor en Lilac van Wilton :) De kleur was voor mij ook verrassend, zeker gezien ik maar weinig kleurstof heb gebruikt! De electric kleuren van Americolor is sowieso een aanrader, want die kleurt behoorlijk snel best fel :) Dus ik gebruik voortaan voor felle en sprekende kleuren eerst die als basis :)

8

Mooi!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

Dank je :)

10

Prachtig!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

11

wauw echt mooi!!!

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

12

Een heel mooi kussen.

Dank jullie wel :)

14

Wat maak jij ontzetten mooie levensechte taarten! Werkelijk prachtig zo met die schaduwen.
Zou bijna overwegen om een airbrush aan te schaffen ;)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

15 Laatst bewerkt door FlappergastedCakes (10-09-2014 13:19)

Dankje!!

Ja ik weet het, die overweging, ik was er al voor aan het sparen, van elke taart zou ik een beetje geld apart leggen om uiteindelijk de airbrush te kunnen kopen. En toen werd het Valentijnsdag en stond mijn man geheel onverwachts met een airbrush set voor mijn neus <3
Vergeet die bloemen, chocolade en etentjes maar, hij wist wat me op dat moment (en nog steeds) heel gelukkig zou maken :) Wat tools betreft, is de airbrush mijn absolute favoriet. Investeren waard, al zul je misschien even moeten sparen (ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk ), een dinky doodle kost rond de 125 euro dus dat is goed te doen, een basis set bij bijvoorbeeld conrad kost rond de 110 euro. (Ik heb een Revell 39199 basis set, man heeft hem hier in de modelbouw winkel gekocht, geloof dat hij 100 euro was, maar conrad verkoopt hem dus voor 109 euro- gratis verzending)
Ik vind het de investering echt waard!

16

Oké dat valt mee. Daar is voor te sparen. Maar dan moet ik eerst eens leren om zo'n ontzettend mooie taarten te maken :D :D
Want dat gaat me niet eens bij benadering lukken! Als (áls!) ik ooit zover ben, ga ik het opnieuw overwegen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Oefening baart kunst! En zo goed vind ik mijn eigen taarten toch niet hoor O-) Misschien onzekerheid, koppigheid en gewoon niet willen of kunnen zien wat wél goed is, en ik ben enorm streng voor mezelf, altijd proberen perfectie te krijgen en als dat niet lukt, vind ik de hele taart gewoon niet leuk haha

18

Mooi! Hou van die stijl! En ik vind 'm wel supernetjes afgewerkt, daar mag je heel tevreden over zijn!

Heb dinsdag een airbrushset van mijn man gekregen voor mijn verjaardag.... Stond te springen in de kamer, zo blij.... Nu nog uitproberen. Vind het best eng!

Dank je :) Haha geweldig he, zo'n man!! Had iedereen maar zo'n man haha! En gewoon doen, eerst even op stukjes keukenpapier oefenen, of beter nog, op fondant wat je over hebt, over datum is oid, of gewoon nieuw fondant opofferen. Probeer eerst wat stippen in verschillende diktes, dan wat rechte lijnen, experimenteer met hoe je de airbrush vast houdt, hoe de trigger voelt, wat het verschil is tussen 90° hoek en 45° hoek, hoe snel je moet bewegen om een bepaalde lijn te krijgen (over het algemeen, hoe dichter bij het fondant, hoe sneller je moet bewegen). En op YouTube zijn er geweldige tutorials te vinden van 'Airbrush Tutor' ik vind die gozer helemaal te gek, je moet alleen wel engels kunnen verstaan  :+

20

Bedankt voor je leuke reactie! Heb al uren op youtube zitten gluren... Wat een gave dingen kun je ermee!!

Ik denk dat ik vooral sjablonen ga gebruiken. Kan wel natekenen en -schilderen, maar ben zelf geen teken- en schilderwonder....

Kleur jij ook wel eens hele taarten met de airbrush? Heb namelijk een hekel aan fondant kleuren  :shh:

Haha   :shh:  :x  :x
Ja dat gaat prima hoor, al moet je daar wel eventjes voor oefenen met juiste afstand, draaitafel, gelijkmatigheid...
Deze heb ik ook volledig met de airbrush gekleurd, al is het niet precies wat jij bedoeld omdat dit niet egaal is, maar het kan prima hoor. Heb me nog niet gewaagd aan een strakke rechte taart met airbrush kleuren, vooral omdat ik geen hekel heb aan fondant kleuren (airbrush is een soort van onomkeerbaar proces, de kleur gaat er makkelijk op, maar niet makkelijk af, dus een MUST om het eerst op een stuk test fondant te doen van hetzelfde merk en even dik uitgerold (bijvoorbeeld restanten die je tijdens het bekleden eraf hebt gesneden)
http://media-cache-ec0.pinimg.com/originals/0c/d0/55/0cd055dd348ce3a1eec95c6f33f3e60d.jpg
http://media-cache-cd0.pinimg.com/originals/06/51/4c/06514c6f9122fef8390e39bdaf7d3cae.jpg

22

Bedankt voor de tips! Die uil ken ik nog van een tijdje terug. Gaaf issie!
Heb inmiddels al zes filmpjes gezien van de airbrush tutor  O-)

Haha verslavend he ;)

24

Wauw......