1 Laatst bewerkt door Lotte Laat (24-08-2014 19:41)

Onderwerp: [FEEDBACK] Eerste keer een taart bekleden & eerste keer rozen

Ik had het in een ander topic al aangegeven: Mijn beste vriendin ging trouwen, maar het was een administratief huwelijk en er kwam dus geen feest en er mocht niemand (echt letterlijk helemaal niemand) bij zijn. Nu dacht ik: Als je gaat trouwen hoor je taart te eten, of je het nu viert of niet. Dus besloot ik een taart te maken die een beetje bruids moest aanvullen, en wat voelt bruidser aan dan een beklede taart? Dus heel zenuwachtig ben ik aan de slag te gaan om een beklede taart te maken ook al had ik dat nog nooit gedaan. Voor een keerste keer (en een eerste keer bloemen maken) ben ik best tevreden, maar het is natuurlijk geen echte bruidstaart. Hij staat niet bij de bruidstaarten want hij was dus niet voor een bruiloft, maar het was een gewone taart voor mensen die gewoon tussendoor even gingen trouwen...  :rolleyes:  :think:

De ontvangster wist niet dat ze een taart zou krijgen tot de dag voordat ze ging trouwen ik hem kan brengen. Toen was ze er toch wel heel blij mee :)

http://i57.tinypic.com/vzkohu.jpg

http://i62.tinypic.com/2566x5j.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Behalve dat ik sowieso tegen wat problemen aan liep bij het werken met fondant ik vond het vooral heel erg lastig om een 'ontwerp' te maken. Ik had een aantal roosjes gemaakt, maar eigenlijk niet van te voren bedacht hoe ik die op de taart wilde. Hier komen soms zulke mooie taarten voorbij die perfect in 'balans' lijken. Hoe weet je hoe je het beste een mooie taart kan maken betreft het ontwerp? Of komt de inspiratie bij jullie vanzelf?

Owja hij was gevuld met witte chocolade ganach en stukjes pure chocolade.

2

Re: [FEEDBACK] Eerste keer een taart bekleden & eerste keer rozen

Ik vind 'm keurig! Netjes bekleed en leuke roosjes. Erg lief van je dat je vond dat ze taart nodig hadden.  :y Ben het met je eens hoor. Waren ze blij? Wat ontwerpen betreft; da's ook moeilijk. Veel foto's bekijken en dingen uitproberen - dat helpt. Ik probeer wel vantevoren te bedenken hoe het er uit moet komen te zien - zeker wat kleuren en welke decoraties betreft. Soms maak ik ook eerst wel een tekeningetje of iets.

3

Knap gedaan, zeker voor een eerste!

4

Nou, ik vind de taart heel netjes gemaakt.
Knap voor een eerste taart!

5

Mijn eerste taart zag er echt niet zo mooi uit! Super goed gedaan!

6

Wat een  mooie eerste taart en wat een lief gebaar.

Goed gedaan hoor! Ik vind je taart mooi en het gebaar ontzettend lief!

8

Wauw, wat heb je dat mooi gemaakt voor de eerste keer echt super :thumb:  :thumb:

en wat lief dat je die gemaakt hebt voor ze, ben het helemaal met je eens dat er taart bij hoort en dat heb
jij maar mooi gedaan voor ze =D  :thumb:

En een ontwerp vind ik ook moeilijk ik lees veel blaadjes en kijk heel veel op internet :y  :y

9

Dank je wel voor jullie reacties! :D

De bruid was er heel erg blij mee. En de bruidegom was helemaal overdonderd, hij had nog nooit een beklede taart 'in het echt' gezien :P Hij heeft me al 5 keer bedankt, en ik moet toegeven dat het erg leuk is als mensen zo leuk op je taart reageren. 

Maria1000 schreef:

Ik vind 'm keurig! Netjes bekleed en leuke roosjes. Erg lief van je dat je vond dat ze taart nodig hadden.  :y Ben het met je eens hoor. Waren ze blij? Wat ontwerpen betreft; da's ook moeilijk. Veel foto's bekijken en dingen uitproberen - dat helpt. Ik probeer wel vantevoren te bedenken hoe het er uit moet komen te zien - zeker wat kleuren en welke decoraties betreft. Soms maak ik ook eerst wel een tekeningetje of iets.

Bedankt voor de tip. Ik had wel een tekening gemaakt van te voren maar mijn skills waren niet goed genoeg om dat ontwerp te maken. Wellicht dat ik gewoon meer moet oefenen, of niet te uitgebreid fantaseren als ik een tekening ga maken   :y