1

Onderwerp: Mix voor aardbeienkwarktaart als vulling

Hallo,

Voor een taart die ik wil bakken wilde ik de combinatie laagje witte chocolade + aardbeienkwarktaarttoetje van Mona en een laag viervruchtenjam gebruiken. Ik kan de aardbeienkwarktaarttoetjes van Mona nergens vinden (op de website lijkt het ook uit het assortiment te zijn gegaan) en vraag me nu af of het ook mogelijk is om de mix die je voor een gewone aardbeienkwarktaart gebruikt ook een goed alternatief is. Ik twijfel omdat de taart ingevroren moet worden en in de mix voor de aardbeienkwarktaart magere kwark en slagroom zit.

Een alternatief is om botercreme te vermengen met de aardbeienkloppudding van dr. Oetker.. Maar het liefst heb ik de aardbeienkwarktaartsmaak..  :P

Denken jullie dat dat mogelijk is? (mét invriezen)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

2

Re: Mix voor aardbeienkwarktaart als vulling

De aardbeienkwarktaart van Mona is inderdaad niet meer te verkrijgen helaas, ik heb me ook rot gezocht. Ik heb vorige week de aardbeien bavaroismix uit de webshop geprobeerd en ik moet zeggen dat die ook heerlijk fris is. Ik vind het een goed alternatief.

3

Dank je voor je reactie Adriana! Heb je ook ervaring met de aardbeienkloppudding van Dr. Oetker (vroeger Saroma)?

4

Ik heb die pudding eens geprobeerd maar die is echt vies, chemisch
Bavarois is een goed alternatief!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

afbn1981 schreef:

Dank je voor je reactie Adriana! Heb je ook ervaring met de aardbeienkloppudding van Dr. Oetker (vroeger Saroma)?

Ik gebruik de saroma heel vaak in taarten, maar ik doe meer slagroom dan dat je melk zou doen. Bijvoorbeeld voor een heel pakje zou je 500 ml melk moeten gebruiken, ik doe het dan alleen met slagroom en dan voor een heel pakje 750 ml, anders wordt het heel stijf, en de smaak wordt dan wat zachter. Ik vind het niet chemisch smaken maar ja, smaken verschillen. Ik vind het veel lekkerder dan botercreme, dat vind ik dan weer heel vies.
Als ik bv. aardbeiensaroma maak dan doe ik daar ook stukjes verse aardbeien door en de caramel is ook erg lekker met stukjes fudge en de chocola met nootjes en de vanille kan je lekker combineren met andere smaken. Ik vind het een uitkomst.

6

Volgens mij heeft de Lidl wel een aardbeienkwarktaartpudding in het assortiment.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)