1

Onderwerp: in het midden stapelen

Ik heb een vraag waarvan het antwoord waarschijnlijk heel simpel is, maar ik kwam er gisteren in ieder geval niet op. Ik hoop dat jullie me een tip kunnen geven.
Ik had een stapeltaart gemaakt, maar toen ik de bovenste laag op de onderste ging zetten, had Ik moeite om hem netjes in het midden te krijgen en zonder beschadiging aan de onderste taart neer te zetten.
Hij stond uiteindelijk ook net uit het midden, maar hij wad niet meer te schuiven.
Ook had Ik moeite om hem er netjes op te zetten, zover dat m'n vingers in de onderste taart gingen drukken of ik de bovenste in elkaar zou knijpen...

Hier is vast en simpele oplossing voor, maar ik kwam niet verder dan een mes eronder... En dat mes heeft de onderste laag enigszins beschadigd...

2

Re: in het midden stapelen

Ik gebruik hier 2 grote platte spatels voor, steek die aan weerszijden onder de taart en plaats hem zo op de ander.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3 Laatst bewerkt door kokkie (04-08-2014 02:27)

2x is overdreven  :D

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Ah, bedankt!
Simpel eigenlijk, zoals ik al zei, maar je moet er maar aan denken (en even een tweede spatel halen straks) :-)

5 Laatst bewerkt door taartjejansen (06-08-2014 09:31)

Als je hem precies in het midden wil: eerst een leeg taartkarton op de onderste taart leggen. Kun je in alle rust het midden uitmeten en aangeven waar de randen van de onderste taart moeten komen. Zelf doe ik dat met 4 speldenprikken die net iets binnen het taartkarton vallen. Als ik de bovenste taart er dan op zet en ik zie geen van de speldenprikken weet ik dat de taart in het midden staat. Ik stapel ook altijd als de taarten goed gekoeld zijn, dan is de kans op deuken het kleinste. Met 2 spatels werkt voor mij voor geen meter. Ik hou de bovenste taart vast met mijn handpalmen en laat hem als het ware op de andere taart vallen. Ik gebruik dubbelzijdige taartkartons, dan kun je nog ietsje schuiven en plak mijn taarten op elkaar met een likje BC.

Groetjes Petra