1

Onderwerp: boetseren in deze hitte

Ik heb voor komende week een spongebob taart op de planning staan en heb zelf voorgesteld spongebob en patrick te boetseren. Nou wat een rotwerk met dit weer. Het lijfje van spongebob staat, maar hij heeft geen armen en geen benen, want het plakt en het bakt en het wordt niet hard. Zelfs het lijfje waar tylose in zit wordt nog steeds niet harder :S. En het vervelendste vind ik nog wel dat alles stoffig wordt omdat het dus zo plakt.

Ik heb eigenlijk de handdoek in de ring gegooid en de klant gevraagd of ze er mee akkoord gaat dat ik een icingsheet bestel voor bovenop en dan de zijkant met koraal e.d. doe. Vind het wel onwijs jammer, want het lijfje ziet er echt leuk uit, hoewel wel stoffig aan de achterkant :S.

Hoe boetseren jullie met dit weer? Ik heb vorige week al nachten doorgetrokken omdat mensen bestellingen last minute wilden veranderen en ik wordt er stront chagrijnig van, dus voor manlief en de kids heb ik maar besloten het boetseren deze week even te laten voor wat het is. Ik hoop dus dat de klant het niet zo erg vind dat het een sheet wordt...

2 Laatst bewerkt door Tigrasas (20-07-2014 17:59)

Re: boetseren in deze hitte

Ik begrijp,iets niet, hoe kan iets wat je net geboetseerd hebt stoffig zijn aan de achterkant, werk je niet in een schone omgeving dan?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Tigrasas schreef:

Ik begrijp,iets niet, hoe kan iets wat je net geboetseerd hebt stoffig zijn aan de achterkant, werk je niet innemen schone omgeving dan?

jawel, maar 1000 keer de handen wassen en drogen levert toch wat pluisjes op. Ik heb de achterkant wel regelmatig vast natuurlijk.

5

probeer her eens met handschoentjes (latex) aan,
en idd je werkomgeving goed schoon en stofvrij, zelf korte mouwen, licht liefst wit shirt aan.
(witte pluisjes zie je veel minder dan gekleurde/ donkere)

En als je toch je handen wast en moet drogen, gebruik daarcdan een witte theedek voor,
geen handdoek, die pluizen meer dan theedoeken.

En... pluisjes kun je natuurlijk ook heel voorzichtig weer weghalen met een splt/ scriber tool

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Ik ben opnieuw begonnen en nu is het gelukkig gelukt. Op mijn verlanglijstje staat nog een buis. al was het alleen maar zodat de kids dan weten dat ze mama even met rust moeten laten als ze die kleren draagt ;-). Dat pluist denk ik al een stuk minder. Is het wel een beetje makkelijk boetseren met latex handschoenen aan en smeer je die nog in met een klein beetje crisco?