Onderwerp: Gaat dit goed?
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring hierover.
Voor het bruiloftsfeest van mijn broer (op een zaterdagavond) ga ik ongeveer 120 cupcakes maken met een toef. De toef wil ik van Merenque botercreme maken en dan met eiwitpoeder ipv rauwe eieren.
Als ik het goed heb begrepen, kan je deze merengue botercreme dan ook buiten de koelkast bewaren, de cupcakes met toef dan dus ook.
Omdat ik die week erg weinig tijd heb wil ik het als volgt inplannen:
-Week van te voren in het weekend de cupcakes bakken en invriezen
-Donderdag van te voren de MBC maken en cupcakes ontdooien (hoe lang moet ontdooien eigenlijk an de voren?)
-Vrijdag ochtend ervoor toefjes spuiten en dan de cupcakes met toefjes 1,5-2 dagen buiten de koelkast bewaren (dit omdat we de dag ervoor ook een bruiloft hebben waarna we in een hotel blijven slapen, de cupcakes moeten dan in de hotelkamer staan en dus buiten de koelkast)
Nu vroeg ik me af.....denken jullie dat dit goed gaat? Zijn die toefjes zo lang buiten de koelkast houdbaar en zo ja, zullen ze ook mooi blijven?
Is het misschien een beter idee om ze met toefjes en al in te vriezen? Heeft iemand daar misschien ervaring mee?
Alvast bedankt voor het meedenken. Uiteraard ga ik ook een keer een proefsessie doen om het uit te testen maar is toch handig om vast wat tips te krijgen