1

Onderwerp: Gaat dit goed?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring hierover.

Voor het bruiloftsfeest van mijn broer (op een zaterdagavond) ga ik ongeveer 120 cupcakes maken met een toef. De toef wil ik van Merenque botercreme maken en dan met eiwitpoeder ipv rauwe eieren.
Als ik het goed heb begrepen, kan je deze merengue botercreme dan ook buiten de koelkast bewaren, de cupcakes met toef dan dus ook.

Omdat ik die week erg weinig tijd heb wil ik het als volgt inplannen:
-Week van te voren in het weekend de cupcakes bakken en invriezen
-Donderdag van te voren de MBC maken en cupcakes ontdooien (hoe lang moet ontdooien eigenlijk an de voren?)
-Vrijdag ochtend ervoor toefjes spuiten en dan de cupcakes met toefjes 1,5-2 dagen buiten de koelkast bewaren (dit omdat we de dag ervoor ook een bruiloft hebben waarna we in een hotel blijven slapen, de cupcakes moeten dan in de hotelkamer staan en dus buiten de koelkast)

Nu vroeg ik me af.....denken jullie dat dit goed gaat? Zijn die toefjes zo lang buiten de koelkast houdbaar en zo ja, zullen ze ook mooi blijven?
Is het misschien een beter idee om ze met toefjes en al in te vriezen? Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken. Uiteraard ga ik ook een keer een proefsessie doen om het uit te testen maar is toch handig om vast wat tips te krijgen :)

Re: Gaat dit goed?

ik weet niet hoe de toefjes zich gaan houden met warm weer. het blijft natuurlijk wel botercreme en dat smelt en helemaal als het warm is in de hotelkamer. 120 toeven spuiten is toch niet zo veel werk? kun je het niet smorgens doen? sta je gewoon een uurtje eerder op.

3 Laatst bewerkt door missperfect2001 (17-07-2014 12:04)

Ontdooien doe je 24 uur van tevoren. Ik zou de cupcakes met toefjes niet invriezen, en ook niet in de koelkast want dan drogen ze uit. Maar met dit warme weer... Is er geen koele plek? Anders kan je toch ook een anderhalf uurtje eerder opstaan in de ochtend en toeven spuiten. Ik neem aan dat je ervaring hebt en dus snel kan werken en 120 toeven doe je makkelijk in een uurtje, toch?

En je gaat toch een proefsessie doen? Probeer alle vragen waarmee je zit of nog kan zitten uit en dan heb je je antwoorden.

5

Bedankt voor de reacties.

De ochtend van te voren zou betekenen dat ik ze moet spuiten in de hotelkamer...had niet mijn voorkeur vandaar mijn idee van 1,5 dag van te voren.

En nee, heb geen ervaring met de toefjes.....maar ga van te voren wel oefenen dus moet goed komen met spuiten....bruiloft is in september dus misschien is het dan niet zo warm.

Denk dat ik gewoon eerst binnenkort maar eens een proefsessie moet doen. Wellicht dat het spuiten me meevalt en ik t diezelfde middag voor het feest op locatie kan doen....of in de hotelkamer....

LiekMarliek schreef:

Bedankt voor de reacties.

De ochtend van te voren zou betekenen dat ik ze moet spuiten in de hotelkamer...had niet mijn voorkeur vandaar mijn idee van 1,5 dag van te voren.

En nee, heb geen ervaring met de toefjes.....maar ga van te voren wel oefenen dus moet goed komen met spuiten....bruiloft is in september dus misschien is het dan niet zo warm.

Denk dat ik gewoon eerst binnenkort maar eens een proefsessie moet doen. Wellicht dat het spuiten me meevalt en ik t diezelfde middag voor het feest op locatie kan doen....of in de hotelkamer....

Jaa , komt wel goed. Toeven spuiten is niet zo'n moeilijk werkje. Toen ik net begon met bakken, maakte ik cupcakes en deed er 5 min over om 12 toeven te spuiten en ik was toen 10 ofzo .

Veel succes en maak foto's!

7

De rubriek klein&fijn is een show-rubriek..........niet voor het stellen van inhoudelijke vragen..

Jouw vraag gaat met name over planning, dus [MOVE] -> taartdecoratie algemeen