1

Onderwerp: Help.... Hoe zouden jullie dit doen?

Ben cupcakes aan het voorbereiden voor een bruiloft.
In overleg is besloten om ze in te vriezen omdat ze persé willen dat ik ze maak en ik op vakantie ben op de dag van de bruiloft.

Mijn vraag gaat over de suikerparels op het fondant.
Ik heb ze vastgeplakt met piping gel omdat dan de kleur van de parels niet afgeeft.

Ben bang dat als ik de parels mee invries, dat ze gaan zweten bij het ontdooien en de kleur (zilver) ervan af loopt.
Maar ben ook bang dat de piping gel gaat schimmelen als ik de rondjes fondant niet invries... Heb maar een heeeeeeel klein beetje piping gel gebruikt, maar weet niet of dit een probleem kan opleveren...

WAT ZOUDEN JULLIE DOEN??

2 Laatst bewerkt door missperfect2001 (14-07-2014 00:32)

Re: Help.... Hoe zouden jullie dit doen?

Ik zou het gewoon proberen, als je echt bang bent dat er dan erge consequenties volgen zou ik de piping gel vervangen door botercreme. Met de parels kan ik je niet helpen ... Gewoon doen?

3

Die zilverparels gaan heel lelijk worden als er vocht bij komt. Ik heb ze een keer een nacht in de koelkast gehad (op een taart) en er zat de volgende dag geen kleur meer op. Kan je niet 1 uitproberen van te voren?

4

Weet niet om hoeveel suikerparels het gaat? Maar misschien kun je ze er ook opplakken als ze uit de vriezer komen? Opnieuw met een klein beetje pipinggel?

5

Het zijn van die kleine zilverpareltjes als ketting boven een trouwjurk...

Het meeste werk van het decoreren dus. Kan ik niet laten doen door de weddingplanner waar ik ze af moet leveren... :nooo

Adriana69 schreef:

Die zilverparels gaan heel lelijk worden als er vocht bij komt. Ik heb ze een keer een nacht in de koelkast gehad (op een taart) en er zat de volgende dag geen kleur meer op. Kan je niet 1 uitproberen van te voren?

Jaa, een andere oplossing is niet mogelijk. Je moet of iemand anders t laten doen of gewoon zo laten en met de consequenties leven .. As simple as that

7

óf je maakt de pareltjes van fondant, met een mold.

Geen zilver dat eraf loopt, geen pipinggel dat misschien wel/ niet gaat schimmelen...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Siena schreef:

óf je maakt de pareltjes van fondant, met een mold.

Geen zilver dat eraf loopt, geen pipinggel dat misschien wel/ niet gaat schimmelen...

Een mold hoef niet per se hoor. Alleen ik neem aan dat ze al die pareltjes er al op heeft geplakt en om dat allemaal weg te halen is ook wel een werkje, wel een goed idee.  :D  Of ze er tijd en moeite voor over heeft is nog maar de vraag??

9

Moeite wil ik altijd doen, dat is geen probleem! Wil ze zelfs allemaal opnieuw maken als dat nodig is!

Ik heb alleen mini pareltjes gebruikt, en daar is geen mal van volgens mij?

Hierbij een foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XR4EV6QV-D.jpg

Seefje schreef:

Moeite wil ik altijd doen, dat is geen probleem! Wil ze zelfs allemaal opnieuw maken als dat nodig is!

Ik heb alleen mini pareltjes gebruikt, en daar is geen mal van volgens mij?

Hierbij een foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XR4EV6QV-D.jpg

Als dat geen probleem is, zou ik gewoon hele kleine balletjes rollen en evt. wat sprayen met eens shimmer spray

11

Ik ben bang dat de kleinste mold idd nog te groot is...

een ketting met eenvoudig hangertje maken misschien?

(rolletje draaien als ketting, met klein hartje/ bloemetje oid als kettinghanger?)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

12

ehm.. misschien ben ik nu erg simpel hoor. Maar ik heb nog nooit gehoord of gemerkt dat piping gel ging schimmelen...

13

Ben opnieuw begonnen en heb toch maar water gebruikt...
Piping gel is maar beperkt houdbaar (maak het zelf).

Bedankt voor het meedenken dames! Fijn dit forum!!

14

ah ok.. zelfgemaakte piping gel heb ik geen ervaring mee. Alleen voorgefabriceerde en die is lang houdbaar:)

succes ermee.

gr Pien

15

Nu even uittesten zodat je weet wat je kunt verwachten??.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda