1

Onderwerp: niet te zwaar alternatief voor biscuit

Ik heb pas een red velvet taart gemaakt en die is me erg goed bevallen.  Niet zo droog als biscuit, maar ook niet zo compact en machtig.
Nu houdt mijn dochtertje niet zo van chocola, dus wil ik voor haar taart ook een laag met iets vergelijkbaars als red velvet maken qua luchtigheid, maar geen chocoladesmaak en geen biscuit.  Iemand een idee wat ik kan gebruiken?

2

Re: niet te zwaar alternatief voor biscuit

Als je de zoekfunctie gebruikt en dan bij de ingezonden recepten zoekt naar tussen cake en biscuit, krijg je het recept van mama kaat. Heerlijk zacht, niet droog en luchtig.

Tieneke

Als je het simpeler wilt kun je ook wolkencake gebruiken of zelf een cake maken met slagroom in plaats van boter.

4

Bedankt voor de tips! :thumb:

Het recept van Mama Kaat is inderdaad wat bewerkelijk, maar de wolkencake mag niet in de koeling bewaard omdat ie dan droog wordt (staat op de site van Dr. Oetker). En ik wil ook nog eens invriezen, dus die gok neem ik maar niet.

Ik vond ook met de zoekfunctie nog 7-up cake, leek me ook leuk om te proberen.
Ik ga 's goed kijken naar de recepten en dan volgende week beslissen welke het gaat worden.  :9

Je kan toch ook de cacaopoeder eruit halen? En al topping botercreme gebruiken. Ikzelf ben ook niet zo'n hele erge fan van chocolade en vind het lekker om het af en toe te eten maar niet al te vaak. Dus heb ik een keer een red velvet cake gemaakt zonder chocolade. Luchtig en lekker. Anders zou ik als alternatief idd een wolkencake gebruiken

6 Laatst bewerkt door Henriette34 (13-07-2014 12:25)

Recept van mamakaat of de kant-en-klaar mix van tlcs

Tlcs.nl/a-36652375/cupcake-biscuit-cake-en-koekjes-mix/tlcs-speciale-cakemix-1-kg/

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

7

Ik heb de red velvet mix van funcakes, dus dat kan ik de cacao niet uithalen.  Hoe maak jij de red velvet zonder cacao xNariimanee?
Het linkje van henriette ga ik ook bekijken. Bedankt voor de tips!

KiddyCake schreef:

Ik heb de red velvet mix van funcakes, dus dat kan ik de cacao niet uithalen.  Hoe maak jij de red velvet zonder cacao xNariimanee?
Het linkje van henriette ga ik ook bekijken. Bedankt voor de tips!

Ik maak hem zonder kant en klare mix. Ik pak een basisreceptvan internet en laat de cacao daar weg.

9

Ok, bedankt, dat kan ik ook nog doen. Genoeg opties dus voor haar taart en alle volgende taarten.  =)
Wordt nog moeilijk kiezen, haha!

KiddyCake schreef:

Ok, bedankt, dat kan ik ook nog doen. Genoeg opties dus voor haar taart en alle volgende taarten.  =)
Wordt nog moeilijk kiezen, haha!

Haha succes!