26 Laatst bewerkt door Siena (02-07-2014 12:22)

Re: wegwerken van plooien, hellllllup

volgens mij bestaan die verpakkingen niet. (maar weet dat niet 100% zeker)
2,5kg is het kleinst wat ik gezien heb, en ook die is niet overal te verkrijgen...

Sorry , zie nu je vraag pas, ja, ik gebruik ook Callebaut! (sinds een aantal maanden)
De 3e 7kg emmer is alweer onderweg  :D

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

27

Re: wegwerken van plooien, hellllllup

Siena schreef:

volgens mij bestaan die verpakkingen niet. (maar weet dat niet 100% zeker)
2,5kg is het kleinst wat ik gezien heb, en ook die is niet overal te verkrijgen...

Mag ik weten waar jij de callebaut dan zo goedkoop koop?

28

Re: wegwerken van plooien, hellllllup

Maris schreef:

Ik heb verschillende fondant merken geprobeerd en ook verschillende manieren om de plooien weg te werken. Alles een ramp, scheuren en de plooien kreeg ik niet weg.
Wilde bijna stoppen met taarten maken omdat het me niet lukte. Totdat ik callebout fondant gebruikte.
Echt een aanrader! Ik heb wat op google gekeken waar ik 1 kilo kon bestellen om het uit te proberen. Nu meteen een grote emmer gekocht.

Met callebout deed ik precies het zelfde als met het andere fondant en deze scheurde helemaal niet en ik hoefde voor me gevoel niet eens "voorzichtig" te doen en kon gewoon goed de plooien weg werken en hierna evt het fondant weer oppakken.  Ik ben verkocht en weer lekker aan het bakken  :)

Waar koop jij de Callebaut? Ik ga het denk ik toch proberen.

Re: wegwerken van plooien, hellllllup

Je fondant hoort niet te scheuren , daardoor gaat het steeds mis. Ik zou een filmpje van Deleukstetaartenshop bekijken, worden dingen best wel goed uitgelegd.

30

Re: wegwerken van plooien, hellllllup

xNariimanee schreef:

Je fondant hoort niet te scheuren , daardoor gaat het steeds mis. Ik zou een filmpje van Deleukstetaartenshop bekijken, worden dingen best wel goed uitgelegd.

Nou, dat filmpje heb ik al zo vaak bekeken. Maar wat me op valt is dat ze begint met plooien wegwerken en dan ineens is ze klaar. Dus ze laten niet alles zien.
Ik blijf erbij dat het ook aan de fondant ligt.

Re: wegwerken van plooien, hellllllup

Lizetje schreef:
xNariimanee schreef:

Je fondant hoort niet te scheuren , daardoor gaat het steeds mis. Ik zou een filmpje van Deleukstetaartenshop bekijken, worden dingen best wel goed uitgelegd.

Nou, dat filmpje heb ik al zo vaak bekeken. Maar wat me op valt is dat ze begint met plooien wegwerken en dan ineens is ze klaar. Dus ze laten niet alles zien.
Ik blijf erbij dat het ook aan de fondant ligt.

Jaa, je zult het daarmee moeten doen. Het ligt idd ook aan de fondant.