76

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Iemand ervaring met Sweetchoice? Ik wil wel callebaut proberen maar de verpakkingen zijn zo groot en sweetchoice verkoopt ook gekleurde fondant.

77

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:

Iemand ervaring met Sweetchoice of de fondant van Bouwhuis ? Ik wil wel callebaut proberen maar de verpakkingen zijn zo groot en sweetchoice en Bouwhuis verkopen ook gekleurde fondant.

78

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Heb het scheur probleem met Funcakes ook ondervonden. Heel jammer.
Zelf ben ik overgestapt naar het merk Cakexclusive. Zowel fondant als marsepein. Lekkerder en soepeler. Geen Funcakes meer voor mij.

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ben zelf over gestapt naar Satin Ice, maar nog niet 100% tevreden. Is gewoon niet hetzelfde als dat funcakes voorheen was. Wil hierna bakels gaan proberen, maar eerst deze emmer opmaken. Vond het juist wel fijn dat funcakes wat steviger was. Vind Satin Ice dus eigenlijk te zacht. Heb ook al Satin Ice met Funcakes gemengd 1 op 1, maar dat scheurde alsnog :(.

Heb inmiddels wel een facebook bericht op de facebook van funcakes gezet. Hopelijk wordt daar wel op gereageerd. Er stond overigens ook een engels talig bericht op van iemand die vroeg of ze wat veranderd hadden omdat het fondant ineens scheurt. De problemen zijn dus internationaal ;-).

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Heb ook al reactie... Of ik foto's op wil sturen van de code boven de houdbaarheidsdatum. Dus gelijk verstuurd en nu afwachten. Ik hoop echt dat ze de kwaliteit weten te herstellen naar hoe het was, want ik vond Funcakes (de oude goede variant) fijner werken dan Satin Ice. Heb eigenlijk weinig zin om weer opnieuw op zoek te moeten naar een goede fondant of om te leren werken met een andere ;-). Satin Ice is natuurlijk niet slecht. Ligt ook een beetje aan de gebruiker die een steviger fondant gewend is ;-).

81

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Er was toch iets fout bij funcakes. Lees onderstaande mail  :)

Goedemidddag ,



Wij hebben diverse testen gedaan met de fondant en in eerste instantie bleek er niets mis te zijn met de fondant maar na nog verder onderzoek is er toch een klein probleem ontdekt. Er zijn de afgelopen periode een aantal batches van de fondant geproduceerd waarbij er iets te weinig vocht in de receptuur gebruikt is. Hierdoor, is helaas nu gebleken dat de fondant wat droger was dan dat deze zou moeten zijn. Met echt goed doorkneden, ongeveer vanaf 10 minuten tot 15 minuten en evt. met vochtige handen, zou je dit probleem dan eigenlijk verhelpen. Dit zal eerder merkbaar zijn in de grotere verpakkingen dan in de 250 grams verpakkingen.



De receptuur van de fondant is nu aangepast zodat het niet meer zou mogen voorkomen dat er te weinig vocht in de fondant terecht komt en alle batches die geproduceerd worden weer net zo zullen zijn als dat klanten van ons gewend zijn.



Wij willen jou heel graag fondant toesturen van de nieuw geproduceerde batches. Zou je ons misschien kunnen aangeven bij welke fondant je de meeste problemen ondervonden hebt? Graag ontvangen wij dan ook jouw adres gegevens.





Met vriendelijke groet,



Team Funcakes

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Heb precies dezelfde mail gehad :D. Denk toch dat ze na alle klachten gedacht hebben dat er wel iets mis MOEST zijn ;-). Maar hoop echt dat het probleem is opgelost, want Funcakes was altijd mijn favoriet.

83

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Maar als je nu funcakes koopt in de winkel hoe weet je dan of je de 'nieuwe' verpakking hebt? Ik moet binnenkort weer een taart maken funcakes is ook mijn favoriet.

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

heb wel het idee dat je het kunt voelen aan de verpakking. de slechte batches voelen ook in de verpakking al heel hard aan, de goede batches voelen gewoon zoals gebruikelijk. heb inmiddels nieuwe ontvangen en tot dus ver tevreden.

85

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Dan ga ik daar ook op letten. Ben blij dat ze er toch iets aan gedaan hebben!

86

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Pfffff blij om te lezen dat het scheuren van fondant dus niet aan mij lag.Heb dit met meerdere taarten gehad,terwijl het eerst altijd wel goed was,ging aan mijzelf twijfelen.Hopen dat het met de volgende bestelling weer goed is.

87

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Hier ook erg ontevreden over FunCakes. Maar ik heb ook klachten over Niels de Veye. Jaren probleemloos bekleed met fondant van de Sligro. Bruidstaarten enzo. En sinds een paar maanden scheurt alles zodra de lap op de taart ligt. Dan heb ik er nog niet eens aangezeten! Waardeloos. toen FunCakes gekocht. Nooit problemen mee gehad. Vooral rood en zwart kleur ik niet zelf, dus die waren van FC. Oók drama. Ik ben echt in staat om bekleden met fondant vaarwel te zeggen en alleen nog maar marsepein te doen. Die gaan wel goed.

zijn er nog meer mensen die ook met fondant van Sligro (Niels de Veye) problemen hebben? Lijkt wel uit dezelfde fabriek te komen.

Ik heb nog een bruiloft én een stapeltaart met fondant staan. Ik wil Callebaut wel eens proberen. en anders hou ik ermee op met die fondant.

De lol van taartenmaken gaat er voor mij echt af zo, als ik met zweet op m'n rug en trillende handen constanteer dat m'n fondant scheurt als ik er maar naar kijk.

88

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Hoi allemaal, ik heb van Funcakes nieuwe fondant gekregen nadat ze toch toegaven dat er iets fout was nl. te weinig vocht, en ik moet zeggen dat dat nieuwe fondant inderdaad soepeler aanvoelt dan wat ik hier nog heb liggen. Ik had wel een tip gekregen om datgene wat ik nog had met wat vocht door te kneden. Echt alleen even de vingertoppen natmaken en kneden maar en ik moet zeggen dat dat dit weekend zeker geholpen heeft. Geen scheuren meer gehad dus ik geef Funcakes nog een kans.

89

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ook ik heb nieuwe fondant thuis gestuurd gekregen. Goede service moet ik zeggen. Maar ik heb tussendoor toch funcakes gebruikt omdat ik niks anders had. Steeds weer stress, zal het lukken of niet. Ook grote stukken fondant weggegooid omdat hij heel korrelig was. Ik had af en toe echt dat ik dacht ik stop ermee.
Via een mede forum lid heb ik 2 kg Callebaut gekocht en vandaag mee aan de slag gegaan. Echt héél dun uitgerold. Hij rekt zo erg uit dat ik dacht dat gaat nóóit goed. Maar, geen enkel scheurtje. Ik ben nu 1 jaar bezig en verkoop veel taarten. Maar nog nooit een taart gemaakt zonder scheurtje. Zelfs de plooien heb ik beter weg kunnen werken.
Ik ben overstag gegaan en ga verder met Callebaut. Is wel duurder maar dat heb ik er wel voor over.

90

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Lizetje schreef:

Ook ik heb nieuwe fondant thuis gestuurd gekregen. Goede service moet ik zeggen. Maar ik heb tussendoor toch funcakes gebruikt omdat ik niks anders had. Steeds weer stress, zal het lukken of niet. Ook grote stukken fondant weggegooid omdat hij heel korrelig was. Ik had af en toe echt dat ik dacht ik stop ermee.
Via een mede forum lid heb ik 2 kg Callebaut gekocht en vandaag mee aan de slag gegaan. Echt héél dun uitgerold. Hij rekt zo erg uit dat ik dacht dat gaat nóóit goed. Maar, geen enkel scheurtje. Ik ben nu 1 jaar bezig en verkoop veel taarten. Maar nog nooit een taart gemaakt zonder scheurtje. Zelfs de plooien heb ik beter weg kunnen werken.
Ik ben overstag gegaan en ga verder met Callebaut. Is wel duurder maar dat heb ik er wel voor over.


Ik hoor er zoveel goede dingen over dat ik het ook maar eens moet proberen. Een nadeel vind ik wel de grote verpakkingen en dat ze alleen maar wit hebben.

91

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:

Ook ik heb nieuwe fondant thuis gestuurd gekregen. Goede service moet ik zeggen. Maar ik heb tussendoor toch funcakes gebruikt omdat ik niks anders had. Steeds weer stress, zal het lukken of niet. Ook grote stukken fondant weggegooid omdat hij heel korrelig was. Ik had af en toe echt dat ik dacht ik stop ermee.
Via een mede forum lid heb ik 2 kg Callebaut gekocht en vandaag mee aan de slag gegaan. Echt héél dun uitgerold. Hij rekt zo erg uit dat ik dacht dat gaat nóóit goed. Maar, geen enkel scheurtje. Ik ben nu 1 jaar bezig en verkoop veel taarten. Maar nog nooit een taart gemaakt zonder scheurtje. Zelfs de plooien heb ik beter weg kunnen werken.
Ik ben overstag gegaan en ga verder met Callebaut. Is wel duurder maar dat heb ik er wel voor over.


Ik hoor er zoveel goede dingen over dat ik het ook maar eens moet proberen. Een nadeel vind ik wel de grote verpakkingen en dat ze alleen maar wit hebben.

Heb je nooit gedacht aan kleurstoffen? Ik kleur bijna alles zelf. En de grote verpakkingen, dat klopt.

92

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Lizetje schreef:
Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:

Ook ik heb nieuwe fondant thuis gestuurd gekregen. Goede service moet ik zeggen. Maar ik heb tussendoor toch funcakes gebruikt omdat ik niks anders had. Steeds weer stress, zal het lukken of niet. Ook grote stukken fondant weggegooid omdat hij heel korrelig was. Ik had af en toe echt dat ik dacht ik stop ermee.
Via een mede forum lid heb ik 2 kg Callebaut gekocht en vandaag mee aan de slag gegaan. Echt héél dun uitgerold. Hij rekt zo erg uit dat ik dacht dat gaat nóóit goed. Maar, geen enkel scheurtje. Ik ben nu 1 jaar bezig en verkoop veel taarten. Maar nog nooit een taart gemaakt zonder scheurtje. Zelfs de plooien heb ik beter weg kunnen werken.
Ik ben overstag gegaan en ga verder met Callebaut. Is wel duurder maar dat heb ik er wel voor over.


Ik hoor er zoveel goede dingen over dat ik het ook maar eens moet proberen. Een nadeel vind ik wel de grote verpakkingen en dat ze alleen maar wit hebben.

Heb je nooit gedacht aan kleurstoffen? Ik kleur bijna alles zelf. En de grote verpakkingen, dat klopt.

Jazeker, ik heb ook wel kleurstoffen. Vind het alleen veel handiger als je grote taarten moet maken en je hebt een kilo of meer van een kleur nodig dat het al gekleurd is.

93

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:
Adriana69 schreef:

Ik hoor er zoveel goede dingen over dat ik het ook maar eens moet proberen. Een nadeel vind ik wel de grote verpakkingen en dat ze alleen maar wit hebben.

Heb je nooit gedacht aan kleurstoffen? Ik kleur bijna alles zelf. En de grote verpakkingen, dat klopt.

Jazeker, ik heb ook wel kleurstoffen. Vind het alleen veel handiger als je grote taarten moet maken en je hebt een kilo of meer van een kleur nodig dat het al gekleurd is.

Een kilo of meer? Hoe groot zijn jouw taarten dan

94

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:
Adriana69 schreef:

Ik hoor er zoveel goede dingen over dat ik het ook maar eens moet proberen. Een nadeel vind ik wel de grote verpakkingen en dat ze alleen maar wit hebben.

Heb je nooit gedacht aan kleurstoffen? Ik kleur bijna alles zelf. En de grote verpakkingen, dat klopt.

Jazeker, ik heb ook wel kleurstoffen. Vind het alleen veel handiger als je grote taarten moet maken en je hebt een kilo of meer van een kleur nodig dat het al gekleurd is.

Een kilo of meer? Hoe groot zijn jouw taarten dan

95

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

misschien maakt ze alleen stapeltaarten van 2 a 3 hoog of nog hoger?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik maak mijn eigen fondant , werkt veel beter en is een stuk goedkoper. Ik ga nooit meer terug naar fondant uit winkels.

97

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Siena schreef:

misschien maakt ze alleen stapeltaarten van 2 a 3 hoog of nog hoger?

Ik maak niet alleen maar grote taarten maar voor een verjaardag wel vaak een 2-laags. Als ik dan een 25 en een 20 cm taart heb dan heb ik al ruim een kilo fondant nodig.

98

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Lizetje schreef:
Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:

Heb je nooit gedacht aan kleurstoffen? Ik kleur bijna alles zelf. En de grote verpakkingen, dat klopt.

Jazeker, ik heb ook wel kleurstoffen. Vind het alleen veel handiger als je grote taarten moet maken en je hebt een kilo of meer van een kleur nodig dat het al gekleurd is.

Een kilo of meer? Hoe groot zijn jouw taarten dan

Ik maak vaak een 2 laags en dan heb je toch al snel een kilo nodig. Maak jij alleen maar kleine taartjes dan?

99

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:
Adriana69 schreef:

Jazeker, ik heb ook wel kleurstoffen. Vind het alleen veel handiger als je grote taarten moet maken en je hebt een kilo of meer van een kleur nodig dat het al gekleurd is.

Een kilo of meer? Hoe groot zijn jouw taarten dan

Ik maak vaak een 2 laags en dan heb je toch al snel een kilo nodig. Maak jij alleen maar kleine taartjes dan?

Meestal 20 en 25 cm. Nog niet zoveel stapeltaarten. Heb je nog met Fun Cakes fondant gewerkt?

100

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Lizetje schreef:
Adriana69 schreef:
Lizetje schreef:

Een kilo of meer? Hoe groot zijn jouw taarten dan

Ik maak vaak een 2 laags en dan heb je toch al snel een kilo nodig. Maak jij alleen maar kleine taartjes dan?

Meestal 20 en 25 cm. Nog niet zoveel stapeltaarten. Heb je nog met Fun Cakes fondant gewerkt?

Ja, met een kleine verpakking en dat ging zonder scheuren. Je voelt ook wel verschil , dat wat niet goed is is veel stugger. Ik had nieuwe gekregen van Funcakes.