1

Onderwerp: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Hi allemaal!

Zoals de titel al zegt.. wat is er toch met het fondant van Funcakes gebeurd?
Ik bekleed hier al zo'n twee jaar mijn taarten mee.. Ging altijd perfect, nooit ergens last van. Maar sinds de laatste weken ben ik ineens ontevreden over Funcakes. Het fondant scheurt zodra het de taart op gaat bij de randen. Ik doe niks anders dan hoe ik altijd deed. Het is zo frustrerend, moet steeds opnieuw bekleden, in de hoop dat het een keer zonder scheuren lukt (niet dat het daar beter door wordt) dus ik heb al kilo's kunnen weggooien. Ik dacht eerst dat ik de fondant niet goed bewaard had, maar pas maakte ik een nieuwe 5 kilo verpakking open en had hier precies hetzelfde probleem mee.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik ben dringend op zoek naar een ander merk, heb al een beetje zitten oriënteren en lees veel over Bakels en Callebaut. Vind alleen de laatste best duur, maar als hier de ervaringen positief mee zijn moet ik dat toch maar overwegen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,
Latoya

2

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Kan je niet helpen met een ander merk,  maar ik heb de laatste tijd ook last met funcakes fondant,  zeker met scheurtjes op de randen,  echt vervelend.

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Callebaut is echt super fondant! Ik gebruik het vaak maar ik gebruik ook fondant van de Sligro Niels de Veye heet het. Goedkoper dan Callebaut alleen moet je wel een pasje hebben van de Sligro. Ik heb pas ook eens het chocolade fondant van Sattin Ice gehad (een kilo verpakking) en dat was ook erg soepel. Wel een beetje plakkerig maar dat kan ook komen doordat het chocolade fondant was.

Proberen maar!

4

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Dit heb ik nu ook!!,zo jammer,,, waar halen jullie het nu vandaan?? ik bekleed het nu met marsepein

5

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Zo raar, als meer mensen er last van hebben zouden ze toch iets veranderd moeten hebben..
Ik wil graag dat callebaut willen proberen, maar ik kan alleen de grote verpakkingen van 7 kilo vinden. Is een beetje veel om mee uit te proberen. Las dat er ook 2.5kg bestaat, maar die kan ik niet vinden...iemand enig idee waar dat te koop is?
Ga funcakes ook maar een mailtje sturen, misschien kunnen zij het verklaren.

6

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik zweer bij callebaut en gebruik echt niets anders meer.
Ik had exact hetzelfde probleem bij funcakes.
Even goed googelen, want er zit veel prijsverschil in de emmers van 7 kg.
2,5 wordt volgens mij nergens meer verkocht.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb dat sindskort ook met funcakes. Van de week een nieuwe 5kg verpakking en weer hetzelfde.
Baal hier zo van. Scheurt inderdaad langs de hele rand. Lijkt ook veel korreliger. Snap niet wat er aan de hand is. Kunnen we niet ergens een klacht indienen?
Want het kost wel even wat geld!

8

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Callebaut! Ik betaal liever iets meer zodat ik mijn taarten zonder problemen kan bekleden.

9

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Heb zojuist een bericht aan funcakes gestuurd via de facebook pagina, ben heel benieuwd of ik een reactie terugkrijg.

Groetjes Marloes

10 Laatst bewerkt door Latoya93 (28-04-2014 09:13)

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb gisteren ook een mail naar Funcakes gestuurd. Misschien gaan hun ogen wel open als meerdere mensen klagen.. Heb zelf ook nog 5 kilo staan, echt balen.
Ik heb net callebaut besteld, ben heel benieuwd!

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb de laatste tijd ook problemen met Funcakes. Ik gebruikte dat ook altijd, maar kreeg er inderdaad ook scheuren van de laatste tijd. Erg zonde!

Ik heb ook veel gehoord over bakels en callebaut, dus ik ga dat ook maar eens proberen.

12

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

O, ik dacht dat het aan het feit lag dat ik een dummy bekleedde!
Bij mij scheurt het ook op de randen...........

groetjes Wilma

13

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb net 5 kg funcakes retour gestuurd. Het scheurde aan alle kanten. Ik ga weer terug naar mijn oude vertrouwde fondant van de sligro. Die vind ik het fijnst !

14

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Pas twee dummies bekleed met Callebaut. Zonder problemen.

15

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb laatst Callebaut 1 kg besteld om uit te proberen
Moet het alleen nog gebruiken, dus nog geen ervaring mee.
Maar moet vast goed komen aan alle reacties te lezen over Callebaut  :)

Ik ben via google gaan zoeken op "Callebaut fondant bestellen 1kg"
Zo ben ik op verschillende sites gekomen.

16

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik gebruik fondant van Bouwhuis, met vanille roomsmaak...nooit problemen !

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

17

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb zojuist ook een mailtje gestuurd naar Funcakes. Ik ben benieuwd...

18

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb ook met ze gemaild. Moest batchnummer doorgeven en moest tevens ook aangeven waar ik deze gekocht had.

Ze zeiden dat ze er werk van gingen maken. Ik ben heel benieuwd.

Groetjes

19

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Wat gaaf is dit forum toch. Ook ik moest laatst een dummie bekleden en na 5 pogingen kwam de stoom uit mijn oren en vloog de fondant door de keuken. Allemaal scheuren.... Maar nu ik dit zo lees, ben ik blij dat het kennelijk niet aan mij ligt. Al vind ik een dummie bekleden echt een drama... Ik kreeg het er echt niet netjes omheen.

Tieneke

20

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Tante Tien schreef:

Wat gaaf is dit forum toch. Ook ik moest laatst een dummie bekleden en na 5 pogingen kwam de stoom uit mijn oren en vloog de fondant door de keuken. Allemaal scheuren.... Maar nu ik dit zo lees, ben ik blij dat het kennelijk niet aan mij ligt. Al vind ik een dummie bekleden echt een drama... Ik kreeg het er echt niet netjes omheen.

Tieneke

Zooooo herkenbaar!

groetjes Wilma

21

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Ik heb nu zowel een mail als een bericht via Facebook gestuurd.
info@funcakes.nl.
Heeft iedereen dit alleen met de 5kg verpakkingen of ook met de losse verpakkingen?

22 Laatst bewerkt door jolien87 (29-04-2014 08:51)

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

Tante Tien schreef:

Wat gaaf is dit forum toch. Ook ik moest laatst een dummie bekleden en na 5 pogingen kwam de stoom uit mijn oren en vloog de fondant door de keuken. Allemaal scheuren.... Maar nu ik dit zo lees, ben ik blij dat het kennelijk niet aan mij ligt. Al vind ik een dummie bekleden echt een drama... Ik kreeg het er echt niet netjes omheen.

Tieneke

Same here. Ik kon altijd prima uit de voeten met FunCakes, maar de laatste keer heb ik letterlijk staan janken toen het fondant voor de zoveelste keer bij de rand scheurde.
Zo jammer, want ik ben altijd heel blij geweest met FunCakes, maar ik heb toen toch maar de fondant van Niels de Veye (Sligro) gekocht en die bekleedde super.

23

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

loessy1 schreef:

Ik heb nu zowel een mail als een bericht via Facebook gestuurd.
info@funcakes.nl.
Heeft iedereen dit alleen met de 5kg verpakkingen of ook met de losse verpakkingen?

Ook mij hebben ze gevraagd een foto te maken van de houdbaarheidsdatum en batch nummers. Heb het nu met twee 5 kg verpakkingen gehad. Werk eigenlijk niet met de losse verpakkingen dus geen idee. Ben heel benieuwd wat ze met onze klachten gaan doen..

24

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

loessy1 schreef:

Ik heb nu zowel een mail als een bericht via Facebook gestuurd.
info@funcakes.nl.
Heeft iedereen dit alleen met de 5kg verpakkingen of ook met de losse verpakkingen?

Ik heb het ook met 1kg.

25 Laatst bewerkt door jolien87 (29-04-2014 16:00)

Re: Wat is er met Funcakes gebeurd??

1x is genoeg