1 Laatst bewerkt door dollelollypop (14-05-2015 10:42)

Onderwerp: Moon pie, heerlijke koeken met marshmallowfluff en chocolade

Dit recept heb ik gevonden op pinterest en is erg makkelijk, snel klaar en erg lekker.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EP33JMLH-D.jpg

Nog even een foto toegevoegd want ik heb ze ook in het wit gemaakt met frambozen marshmallow :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3GW7WKUZ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NF3XEOZX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFOQFJSP-D.jpg

2

Re: Moon pie, heerlijke koeken met marshmallowfluff en chocolade

Wauw,  die zien er zalig uit :9 .
Receptje????

Help mijn vrouw heeft een hobby

vonn schreef:

Wauw,  die zien er zalig uit :9 .
Receptje????

Dankjewel en hier is het recept.

Moon pie
226 gram ongezouten boter, op kamertemperatuur
74 gram donkere bruine suiker
147 gram bloem
147 gram volkoren meel
¾ theelepel zout
1 theelepel bakpoeder
1 theelepel kaneel
1 theelepel vanille-extract
212 gram ( 1 pot marshmallow ) 340 gram chocolade druppels
3 eetlepels canola-olie ( ik heb deze niet gebruikt want heb de chocolade gesmolten en geen olie aan toegevoegd )

laten we het doen
Verwarm de oven op 180 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
Doe de boter en de suiker in een kom en mix tot licht pluizig.
Voeg zout en vanille toe en mixen tot het gemengd is.
Voeg dan de bloem, kaneel, volkoren meel en bakpoeder toe en mixen tot alles is opgenomen op lage snelheid.
Het deeg 30 minuten in de koelkast leggen en dan uitrollen tot ½ cm dik. Daarvan rondjes uitsteken in de maat die je wil.
De koekjes op de bakplaat leggen zo’n 2½ cm uit elkaar en bak ze 12 tot 15 minuten tot de koekjes goudbruin zijn.
Laat de koekjes 10 minuten afkoekelen voor je ze van de bakplaat haalt en laat ze daarna volledig afkoelen.
Doe in het midden van een koekje1½ tot 2 eetlepels marshmallow en dan met een ander koekje er bovenop en zacht met een draaiende beweging aandrukken totdat de marshmallow plat is geperst tot een halve centimeter van de rand van het koekje en doe dit met alle koekjes.
Dan de koekjes in de koelkast leggen tot je klaar bent ze in de chocolade te dompelen.
Smelt de chocolade au bain-marie en voeg de olie toe tot die is opgenomen door de chocolade.
Dan de koekjes uit de koelkast halen en met een lepel de chocolade over de cirkel van het koekje totdat dhet koekje totaal is bedekt.

4

Uhhh, misschien een hele domme vraag =|,  maar is dat een pot smeerbare marshmallows?

5

vonn schreef:

Uhhh, misschien een hele domme vraag =|,  maar is dat een pot smeerbare marshmallows?

ja dat is  het :D

wat ziet het er weer heerlijk uit :9  :9

6

Baklataart schreef:
vonn schreef:

ja dat is  het :D

wat ziet het er weer heerlijk uit :9  :9

whahaha, bedankt en waar koop je dat (ben toch lekker bezig met domme vragen)

7

Bij de Jumbo of AH hebben ze het te koop.

Idd erg lekker zien ze eruit

vonn schreef:

Nou zo dom is die vraag niet hoor haha maar inderdaad een pot smeerbare marshmallow en die kan je hkopen bij de jumbo.
Het staat bij het zoete broodbeleg :)

dollelollypop schreef:
vonn schreef:

Nou zo dom is die vraag niet hoor haha maar inderdaad een pot smeerbare marshmallow en die kan je hkopen bij de jumbo.
Het staat bij het zoete broodbeleg :)

O ik ben ook een beetje dom zie ik want er was al een antwoord op je vraag gekomen haha.

10

Nog een vraagje: hoeveel koekjes haal je uit dit recept?

Groetjes Vonn

vonn schreef:

Nog een vraagje: hoeveel koekjes haal je uit dit recept?

Groetjes Vonn

Ik heb er 5 uitgehaald dus dat zijn dan 10 koeken maar dit zijn wel grote hoor, ik denk zo'n 10 cm doorsnee :)

12

hmmmm lijkt me heerlijk en ziet er super leuk uit

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

13

Sorry,  maar daar ben ik weer,  het deeg ligt in de koelst en ga straks de koeken bakken maar ze zijn voor morgen,  kan ik ze dan het beste morgenochtend pas vullen met de fluff, en moet ik de koeken dan in een luchtdicht blik bewaren tot dan of zou ik ze straks al kunnen vullen?  Alvast weer bedankt voor je geduld :)

14 Laatst bewerkt door dollelollypop (13-07-2014 20:05)

vonn schreef:

Sorry,  maar daar ben ik weer,  het deeg ligt in de koelst en ga straks de koeken bakken maar ze zijn voor morgen,  kan ik ze dan het beste morgenochtend pas vullen met de fluff, en moet ik de koeken dan in een luchtdicht blik bewaren tot dan of zou ik ze straks al kunnen vullen?  Alvast weer bedankt voor je geduld :)

Ten eerste hoef je geen sorry te zeggen hoor want ik vind het echt niet erg :)
Ik heb ze gewoon gevuld en ze hebben hier een paar dagen in de koelkast gelegen ( afzonderlijk ) verpakt in de plastic folie en ze waren nog gewoon goed hoor.
De koeken waren nl. best groot en het was te machtig om ineens op te eten dus man en kinderen sneden steeds een stukje van de koek af en hebben er dus even over gedaan om ze op te krijgen haha.
En na de chocolade pas na de fluff er overheen doen hoor :)

15

Dank je wel,  heb ze net gevuld,  ben nu chocola aan het smelten als dat erop zit gaan ze weer de koelkast in en morgen neem ik ze mee naar het werk,  ik heb ze kleiner gemaakt en haalde er 15 uit.  Ben benieuwd hoe ze smaken Ik vond de koekjes zonder iets erop al heerlijk bros haha.
Nogmaals bedankt :thumb:

vonn schreef:

Dank je wel,  heb ze net gevuld,  ben nu chocola aan het smelten als dat erop zit gaan ze weer de koelkast in en morgen neem ik ze mee naar het werk,  ik heb ze kleiner gemaakt en haalde er 15 uit.  Ben benieuwd hoe ze smaken Ik vond de koekjes zonder iets erop al heerlijk bros haha.
Nogmaals bedankt :thumb:

Graag gedaan hoor en hier vonden ze ze echt heerlijk en mijn man is best critisch :)
Komt vast helemaal goed en ze vinden ze vast ook heerlijk.

17

Nou ze vonden ze heerlijk (ze waren niet zo mooi als die van jou haha),  ik heb foto's maar ik moet even aan m'n man vragen of hij die erop zet,  want dat lukt me echt niet.
Groetjes Vonn

jij plaatst wel vaak super lekker uitziende dingen zeg. vooral voor chocoholics.

vonn schreef:

Nou ze vonden ze heerlijk (ze waren niet zo mooi als die van jou haha),  ik heb foto's maar ik moet even aan m'n man vragen of hij die erop zet,  want dat lukt me echt niet.
Groetjes Vonn

Nou als ze geplaatst zijn dan zie ik ze vast wel maar het gaat er ook om dat ze lekker zijn :)
Leuk dat je ze ook gemaakt hebt en dat ze vooral erg lekker waren.

Jolanda Boxem schreef:

jij plaatst wel vaak super lekker uitziende dingen zeg. vooral voor chocoholics.

Hartelijk dank voor je leuke compliment :)

21

Men!!!! gewoon aan het watertanden!!

22

wat bak jij toch altijd lekkere dingen,dat vind ik nou zo top  :)

23 Laatst bewerkt door dollelollypop (30-07-2014 09:16)

carol schreef:

wat bak jij toch altijd lekkere dingen,dat vind ik nou zo top  :)

Dankjewel en dat valt best wel mee hoor Carla.
Ik zoek gewoon veel op pinterest en kom daar de ideetjes tegen :)

24

Hallo Dollelollypop,

Ik vroeg me af of je dit recept ook zou kunnen maken met een zak mini marshmallows en die dan laten smelten misschien,en dan beetje laten afkoelen en dan ertussen smeren..? geen idee hoor :)

Groetjes Astrid.

astap79 schreef:

Hallo Dollelollypop,

Ik vroeg me af of je dit recept ook zou kunnen maken met een zak mini marshmallows en die dan laten smelten misschien,en dan beetje laten afkoelen en dan ertussen smeren..? geen idee hoor :)

Groetjes Astrid.

Hallo Astrid
Dat lijk mij wel.
Je kunt ook de marshmallows op de koeken leggen en dan even in de magnetron tot ze iets gesmolten zijn en dan de andere koek er bovenop leggen dat zou toch zeker wel moeten lukken lijk mij dus helemaal  geen gekke vraag hoor.
Maar ik zou dan wel gaan om de koeken met marshmallow eventjes in de magnetron te leggen want smeren lijk me zo'n gedoe en dan later natuurlijk de chocolade er pas overheen doen anders smelt dat weer in de magnetron haha.