1 Laatst bewerkt door Sharissa (28-06-2014 18:49)

Onderwerp: 40 jarig huwelijk- taart nagemaakt

Ik heb van een studentenverenigingsgenote een opdracht gekregen om de bruidstaart van haar ouders na te maken. Eigenlijk had ik er helemaal geen tijd voor maar ik vond het idee te leuk om het niet te doen. Ik reken altijd enkel en alleen materiaal kosten dus dat is sowieso goed voor de studentikoze portemonnee  :p .

Het origineel:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10517472_723873934320758_5303724467734654210_n.jpg

Mijn werk:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10459915_723873907654094_948721206154568341_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10405684_10204212930468499_26759960782321699_n.jpg

Ik had de biscuits wat lager kunnen maken, maar dat vond ik ook weer zonde van de hoeveelheid taart. Helaas was het budget er niet naar om een grotere etagère te kopen. Het bruidspaar was er erg blij mee en ik ben ook wel tevreden :) .

Ik heb een zo'n ding gekocht waardoor je met je mes heel netjes recht kunt snijden. Het resultaat is direct te zien. M'n taarten zijn niet meer scheef yay :D .

Ik zag helaas pas achteraf dat het randje van de bovenste niet helemaal recht meer is. Daar baalde ik flink van maar er was geen tijd meer om het aan te passen.

De bovenste is dubbel gevuld met mona bitterkoekjes (die doet het altijd héél erg goed). De middelste met zwitserse room en appeltaartyoghurt (stijver gemaakt met klopfix). En de onderste is simpele brownie vulling en zwitserse room. Dat lust iedereen altijd  :Y .

Tips, tricks, feedback welkom!

If it fits in a toaster, i can cook it!

2

Re: 40 jarig huwelijk- taart nagemaakt

Wat een súper leuk idee! En wat is die goed gelukt zeg!! Mooi ook die twee foto's van toen & nu!!

3

Wat een ontzettend lief en leuk idee!
Die foto ook van haar ouders nu!!<3

.. Want taart kan altijd!!

4

wat een leuke opdracht en het is erg mooi uitgevoerd!

goed idee van de etagere, mag ik weten welke dit is? hoe maak je de gaten in je taarten?
en taartverdeler klinkt ook interessant, heb ook last van scheve taarten... is dat zo een van de xenos?

5

Dankjewel dames :) !

Die etagere is van de Xenos 12.99.
De taartrechtsnijdunit komt van de pipoos. Heb heb ook websites gezien. http://www.culy.nl/wp-content/uploads/2012/02/Schermafbeelding-2012-02-22-om-15.17.02.png Deze is het.

Echt een fantastisch ding. Ik ga nog wel het mes erbij aanschaffen. Mijn mes is nét lang genoeg maar dat werkt niet prettig. Ik gebruik hem ook voor de kleinere en grotere maten dan aangegeven. Beetje schuiven, passen en meten en het lukt wel.

De gaten voor de etagere heb ik gemaakt mbv de staaf van de etagere zelf. Ik heb het midden van de taart opgemeten en daar recht de staaf omlaag gedrukt. Vervolgens de taart opgetilt en er op laten zakken. Laatste stukje laten vallen. Ging steeds goed! Beetje bijvormen op de plaat, decoreren, volgende verdieping dr op schroeven en herhalen.

If it fits in a toaster, i can cook it!

6

Ik blijf maar scrollen tussen de toen en nu foto's... zo leuk!  Taart is goed gelukt! Zo te zien waren de ouders er erg blij mee  :y

7

Wat leuk zeg!

Mooi gedaan, keurig hoor  :thumb:
Als je dat van dat randje er niet bij had getypt had ik het niet eens gezien

8

Wauw, super leuk en zo mooi gemaakt :thumb:  :thumb:

echt heel mooi gedaan en wat handig die taarten snijder, super die gaat op mijn verlanglijstje =D

9

O wat leuk! Jouw taart is wel mooier  ;-)

10

Vind jouw taart veeeel mooier

groetjes Hanneke

11

Thanx voor je uitvoerige uitleg!

Mooi! Leuk idee idd

Ik vind jouw taart ook veel mooier.
Leuk ook de foto's van toen en nu.

Die taart Snijder gaat op mijn lijstje. Wat makkelijk.
Neem aan dat je hem om de taart plaatst, is hij ook voor kleine taarten of heb je daar een andere voor. Ga mijn moeder maar eens lief aan kijken voor als weer hierheen komt  :)

Gr