Onderwerp: afsmeren met ganache, maar wel buiten de koelkast?
Hoi dames,
Ik heb een aanvraag gekregen voor een bruidstaart voor 150 personen. We hadden samen al bedacht dat het een stapel wordt van 30-25-20-15-10cm en 4 stapels van 20-15-10cm Dan zou ik rond de 150 personen moeten komen. Het lijkt me alleen zo verschrikkelijk veel. Maar als ik de tabellen bekijk moet het goedkomen.
Dat zijn dus 17 taarten. Nou heb ik al overlegd dat ze het beste 'buiten de koelkast vullingen' kan kiezen. Dat vonden ze goed. Maar nu zit ik te bedenken dat ik af wilde smeren met witte ganache. Maar wordt dat buiten de koelkast dan niet te zacht? De bruiloft is 26 september. Dus kan nog best warm zijn...hoe kan ik dat het beste aanpakken? Botercreme wordt ook weer zachter denk ik, nadat de taart is bekleed...
Is dat bij ganache ook zo? Kheb nog maar erg weinig ervaring met afsmeren met ganache. Doordat de slagroom verhit wordt, hoeft dit niet persé in de koelkast toch?
De ham-vraag is dus eigenlijk..wordt de ganache niet te snel zacht onder het fondant als de taart een poos buiten de koelkast staat en gaat hij dan niet uitpuilen/inzakken?
Bedankt alvast!