Onderwerp: smeltende fondant op cupcake

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende. Ik heb op mijn cupcakes een toef gemaakt van bc ( de mix) met een bananensmaakje. Hierop heb ik een bloem van fondant gelegd maar deze begon toch weg te smelten. Nu had ik gezien op dit forum dat het komt omdat er vocht in de bc mix zit. Inmiddels smeer ik mijn taarten af met met bc 1:1 maar dit vind ik niet echt lekker op een cupcake als toef. :S

heeft iemand tips over wat ik het beste kan gebruiken of hoe ik dit kan voorkomen.

bakgroetjes van Yvonne

2

Re: smeltende fondant op cupcake

bij de mix van botercreme zoals bijvoorbeeld funcakes. minder water in doen dan wat op het recept staat. ik doe en zeker als ik een smaakje toevoeg de helft minder water en dan smelt het niet

3

Re: smeltende fondant op cupcake

Ik gebruikte tot 2 jaar geleden ook 1:1 botercreme, maar heb toen de Swiss Merengue Botercreme uitgevonden. Ik gebruik geen andere botercreme meer. Hij is echt lekker, je kan er makkelijk allerlei smaakjes aan toevoegen, je kunt ermee vullen en ook mee afsmeren en je fondant smelt ook niet (iig niet bij mij ) Ik gebruik de 1:2:2-verhouding, probeer 'm een keertje uit, het is echt een aanrader!

Re: smeltende fondant op cupcake

Ik ga deze bc zeker uit proberen. Bedankt voor jullie reacties.