Onderwerp: Creme als vulling?
Ik zie heel vaak dat jullie de taarten vullen met crème. B.v. vanille crème, chocolade crème. Maar hoe maak je deze crème?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Creme als vulling?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik zie heel vaak dat jullie de taarten vullen met crème. B.v. vanille crème, chocolade crème. Maar hoe maak je deze crème?
Dat is gewoon botercreme, alleen klinkt 'boter' creme niet echt lekker.
Dus 1:1, mbc, imbc, botercreme met vanille of chocola.
Dat is gewoon botercreme, alleen klinkt 'boter' creme niet echt lekker.
Dus 1:1, mbc, imbc, botercreme met vanille of chocola.
mbc is meringuebotercrème
imbc is italian meringue botercrème
je hebt ook nog botercrème gemaakt met een mix
in principe kun je van alles door je basisbotercrème doen, met gepureerde aardbeien erdoor heb je aardbeiencrème, enzenz
Bedankt dat is duidelijk
Als je de botercreme gebruikt 1:1 dan is deze toch veel te zoet als vulling?
BC 1:1 is sowieso veel te saai om te gebruiken. Om af te smeren kan je hem nog wel gebruiken maar om te vullen moet je er echt iets lekkerders van maken. (Zoals bijv. wat hierboven staat.) Ook als ik MBC maak, maak ik daar iets lekkers van.
Ik gebruik meestal de bc die ik als vulling gebruik, ook om af te smeren, als die niet te vochtig is. En dan gebruik minder suiker dan de verhouding 1:1 want ik hou niet zo van dat (hele) zoete.
BC 1:1 is sowieso veel te saai om te gebruiken. Om af te smeren kan je hem nog wel gebruiken maar om te vullen moet je er echt iets lekkerders van maken. (Zoals bijv. wat hierboven staat.) Ook als ik MBC maak, maak ik daar iets lekkers van.
Ik gebruik meestal de bc die ik als vulling gebruik, ook om af te smeren, als die niet te vochtig is. En dan gebruik minder suiker dan de verhouding 1:1 want ik hou niet zo van dat (hele) zoete.
Oké dat is duidelijk. Wat doe jij zoal onder de botercrème?
Ik heb vandaag botercreme gemaakt 1:1 en er een beetje jam en choco past onder gedaan. Maar wat is dat mierzoet zeg! Echt niet lekker. Hoe maken jullie dan de botercreme?
Ik heb vandaag botercreme gemaakt 1:1 en er een beetje jam en choco past onder gedaan. Maar wat is dat mierzoet zeg! Echt niet lekker. Hoe maken jullie dan de botercreme?
Heb je de 1:1 als vulling gebruikt? Want dat is, zoals sommige dames hierboven al schreven, niet lekker als vulling. Te machtig/zoet/boterig/enz . Ik gebruik altijd swiss meringue botercreme (gemaakt van eiwitten, suiker en boter). Deze is een stuk luchtiger. En prima te combineren, met fruit, jam, gesmolten chocolade, likeurtjes, enz...
Mijn buurvrouw vindt de 1:1 juist lekkerder dan de bc van mix . Zelf gebruik ik de 1:1 ook alleen om mee af te smeren, en de bc van mix om mee te vullen. Soms maak ik de mbc, maar deze vind ik juist weer zoet en niet echt lekker, maar krijg je wel mooie toeven van . Met de bc van mix kun je veel kanten op. Meestal gebruik ik patidess smaakstoffen, maar ook wel cacao.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Creme als vulling?