1

Onderwerp: Biscuitdeeg met alleen banaanvulling?

Hallo,

Ik ga voor het eerst zelf een biscuittaart maken voor mijn dochters derde verjaardag.
Daar ik niet zo van botercrème houd, heb ik de bananenvulling van deze site gemaakt. Deze vind ik erg lekker, en wil ik dan gaan gebruiken. Maar kan ik dan alleen twee lagen met deze vulling maken, of mis ik dan wat/is de taart saai? Ik heb echt geen idee namelijk. En ik ben niet zo dol op jam.
En kan ik deze vulling ook gebruiken om de taart mee af te smeren zodat de marsepein blijft zitten?
Ik hoor graag van jullie!

Groetjes

2

Re: Biscuitdeeg met alleen banaanvulling?

Ik zou er zeker niet mee afsmeren als je ook fondant gebruikt. Ik zou hem combineren met opgeklopte ganache als vulling of dulche de leche en. Dan afsmeren met ganache!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Ik zou banaan vullen met iets van chocolade.  Dit kan ook gewoon een laagje chocoladepasta zijn.
Afsmeren moet je niet doen met deze banaanvulling.  Ik zou dit ook doen met ganache en dit past ook weer goed bij de bananensmaak. Suc6!

4

En over deze ganache kan dan marsepein?

5

Bedankt beiden voor jullie reactie nog!
Ik houd het voor nu maar makkelijk met de chocoladepasta ;)
Dun laagje chocopasta en daarop de banaanvulling toch?

6

Ja over de ganache kan marsepein heel goed of je ook met chocolaatjes kan afsmeren durf ik niet te zeggen....vrees dat daar ook nog te veel vocht inzit en dat dus je marsepein gaat smelten.

Ganache maken is echt heeeel simpel! Je brengt slagroom aan de kook en dit giet je bij je chocola. Verhouding is als volgt 1 deel slagroom 1 deel pure chocolade of 2 delen melkchocolade of 3 delen witte chocolade.
Als alle chocolade gesmolten is af en toe roeren om te kijken of het al stijf genoeg is om te verwerken.
Je merkt het vanzelf wanneer je er prettig mee af kan smeren. Als je dat kan kun je het ook opkloppen en gebruiken als vulling!

Succes!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

7

De chocoladepasta wilde ik onder de banaanvulling doen, niet rondom en bovenop smeren.
Dat kan toch prima? Of moet ik 1 laag banaanvulling doen, en 1 ganache? En hoeveel zou ik nodig hebben om de taart te vullen en af te smeren, de verhoudingen bedoel ik? Ik heb een taart van 24 cm.
Zoveel vragen ;)

Maar je moet echt niet met de banaanvulling afsmeren hoor!! Dat gaat zeker mis. En met chocopasta afsmeren is lastig omdat het niet makkelijk smeerbaar is. Als ik jou was zou ik toch ganache maken. Supermakkelijk! Je koopt gewoon 350ml slagroom en 3,5repen pure chocolade. (Ik koop vaak die van 39cent bij Albert Hein of lidl). Dan maak je de chocolade klein en warm je de slagroom tot die net aan de kook is. Echt niet Door laten koken maar gelijk je chocolade erbij en goed doorroeren. Dat laat je opstijven in de koelkast. Dan gaat t een stuk sneller. Af en toe even kijken of het stevig en goed smeerbaar is.

Vervolgens neem je daar ongeveer 300gram vanaf en dat mix je zo'n 5minuten. De opgeklopte ganache daar vul je 1 laag mee. De andere laag (of 2 lagen, ik vul altijd met drie lagen) doe je met de banaanvulling waarvan je dus maar de helft hoeft te maken. 

De andere onopgeloste ganache gebruik je om af te smeren.

Echt heel lekker en een vaak gevraagde smakencombi bij mij

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Onopgeklopte ganache bedoelde ik natuurlijk.

En je kan ook 4 repen en 400ml doen.. is altijd lastig inschatten hoeveel je nodig hebt en als het de eerste keer afsmeren is, dan kun je beter iets teveel hebben

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl