1

Onderwerp: communietaart lam aansnijden en confituur

Hallo,
Ik hoop dat ik hier goed sta maar het heeft ook met vullen te maken. Ik moet voor een communietaart (ik ben een belgje) een taart maken met als thema het lam! Ik moet geen traditionele maken dus ik ga me er volledig in uitleven maar 1 vereiste, het lam moet aangesneden worden in de nek waar dan coulis of confituur uit gaat gaan lopen (is een beetje eigen aan zo'n taarten) nu ik dacht ik hol de nek uit en doe daar dan confituur in maar het probleem is dat ze de taart al een dag op voorhand gaan ophalen en die mag geplaatst worden in de koelkast van het restaurant. Maar ik denk dat dan de confituur al ingedrongen gaat zijn in de taart((((
Dus even erover nagedacht en we zouden eventueel een buis van chocolade gaan maken en die dan vullen met coulis. Maar zou er iemand een idee hebben hoe ik deze moet gaan maken? Of is er misschien een totaal ander idee dat ik kan gaan maken, doen,.... om die coulis of confituur te laten vloeien?
Wie kan me raad geven?
Alvast héél erg bedankt!
Fanny

2

Re: communietaart lam aansnijden en confituur

Kun je de holte niet eerst afsmeren met botercreme en deze dan vullen met dunne jam? Dan trekt hij niet in je biscuit en blijft hij hopelijk vloeibaar. Lastig zeg...

Tieneke

3

Tante Tien schreef:

Kun je de holte niet eerst afsmeren met botercreme en deze dan vullen met dunne jam? Dan trekt hij niet in je biscuit en blijft hij hopelijk vloeibaar. Lastig zeg...

Tieneke

Hey, bedankt ik dacht daar ook al aan en dan dacht ik om eventueel modeleerchocolade te gebruiken, misschien kan dit ook een oplossing zijn, het hard door de koelte en wie weet houd die toch de coulis vast.Ik zou dan een buisje kunnen boetseren deze opvullen en dan dicht maken, allee ik denk dat dat eventueel ook zou kunnen werken
Alvast bedankt om mee te denken, blijkbaar heeft niemand dit al moeten maken ;-) Want je bent tot nu toe de enige die antwoord )))))
Fanny

4

Laat je nog eens weten wat je hebt gekozen en of het lukte?

Tieneke

Of met ganache en dan even laten opstijven in de koelkast. Maar botercreme 1:1 zou ook moeten werken hoor  :y
Of een soort grote bonbon maken en die vullen. Soort hersenen zeg maar  ;)

6

Hey hallo,
Ik heb deze week de tip gekregen om een bloedstaafje te gaan halen, deze worden dus in zo'n lam ingebracht in de nek. Normaal is dat dus voor een ijslam en bevat chocolade, is fragiel. Maar zou ook lukken in taart. Vandaag ga ik naar de groothandel want ze hebben ze in stock. Ik zal een foto plaatsen waneer ik ze heb. Ik hoop dat het gaat lukken ;-) Kijk er al naar uit om de taart te gaan maken))))
Fanny

7

Dat is helemaal een goed idee! Anders zou ik inderdaad een holte maken met ganache of botercrème en ik zou frambozen saus gebruiken ipv confituur dat is vloeibaarder.

Ben ik de enige die dit best een creepy taartidee vindt? Haha! Ik associeer communie met schattige meisjes in witte jurkjes enzo en niet met een lam dat geslacht wordt. Weet wel dat dat lam symbool staat voor Jezus die de schuld van die meisjes op zich nam.. . Maar het mooie van het offer van Jezus is toch juist dat we geen lammetjes meer hoeven te slachten?
Wil geen impertinente vragen stellen hoor maar ik ben graag nieuwsgierig  :shh:

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

9

Jolly-Joycie schreef:

Ben ik de enige die dit best een creepy taartidee vindt? Haha! Ik associeer communie met schattige meisjes in witte jurkjes enzo en niet met een lam dat geslacht wordt. Weet wel dat dat lam symbool staat voor Jezus die de schuld van die meisjes op zich nam.. . Maar het mooie van het offer van Jezus is toch juist dat we geen lammetjes meer hoeven te slachten?
Wil geen impertinente vragen stellen hoor maar ik ben graag nieuwsgierig  :shh:

ja...ik zou dat nu ook niet echt willen maar...klant is koning ;-) dan doe ik wel wat ze me vragen.

Fanny