1

Onderwerp: Zeemeermin-taart

Hi allemaal!

Voor deze zeemeermin-taart was de vraag of de zeemeermin op de jarige kon lijken (en het liefst ook nog een beetje op Ariël van Disney, dus toen heb ik de 'outfit' van Ariël overgenomen en het gezichtje gebaseerd op de bijna-4-jarige Arabella) en of ik de favoriete kleuren van de birthday-girl erin kon verwerken: roze&paars. Dat moest wel lukken.  :lol: Om de taart met roze&paars niet al te fel gekleurd te laten worden, heb ik alles in pasteltinten gedaan.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1422576_282482698599951_4360393181841477864_n.jpg

2

Re: Zeemeermin-taart

Wat een snoezige taart. Echt supermooi!

3

Wat een schattige taart zeg.Mag ik vragen hoe je die schelp hebt gemaakt? Met een mold?

4

Wat een mooie taart en wat boetseer je goed!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

wat een geweldig leuke en lieve taart

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

6

Dankjewel allemaal voor jullie leuke reacties!   :)  :)  :)

Enne Nadia81, ik had op internet een korte uitleg van Wilton gevonden, die ik voor een groot deel gebruikt heb. Ik heb de schelp op deze manier gemaakt: ->

Ik had geen uitsteker die groot genoeg is voor de schelp (de schelp is zo'n 10cm doorsnee), dus heb ik een kommetje gezocht met ongeveer de juiste afmetingen en die gebruikt om het juiste formaat uit gumpaste te snijden. De rondjes heb ik eerst bijgesneden om meer op een schelp te laten lijken (twee 'hapjes' uit de onderkant).

De schelpdelen heb ik toen op een foam-pad aan de rand met een ball-tool bewerkt om het dunne, gegolfde randje te krijgen. Daarna heb ik nog wat strepen over de schelp heen getrokken om er wat meer een 'schelp-motief in te krijgen. De schelpen heb ik toen op mijn met crisco ingesmeerde 'sports ball' bakvormen laten drogen.

Na zo'n anderhalve dag heb ik de vormen van de bakvormen gehaald en nog even de binnenkant van de schelp aan de lucht laten drogen. Vervolgens heb ik de twee schelpdelen met wat extra gumpaste en tylose-lijm aan elkaar gemaakt. Ik had jammer genoeg geen parelmoer-glanspoeder, dus heb ik wat andere glanspoeder-kleurtjes gemengd en de schelp aan de binnenkant nog een beetje mee bestreken.

Wauw echt prachtig

8

Plaatje! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Wauw wat mooi! Je figuurtjes zijn ook super!

10

Echt schitterend!!!!!

Super , super mooi :thumb:  :thumb:

En je ariel is zo schattig =D

11

Suus81 schreef:

Dankjewel allemaal voor jullie leuke reacties!   :)  :)  :)

Enne Nadia81, ik had op internet een korte uitleg van Wilton gevonden, die ik voor een groot deel gebruikt heb. Ik heb de schelp op deze manier gemaakt: ->

Ik had geen uitsteker die groot genoeg is voor de schelp (de schelp is zo'n 10cm doorsnee), dus heb ik een kommetje gezocht met ongeveer de juiste afmetingen en die gebruikt om het juiste formaat uit gumpaste te snijden. De rondjes heb ik eerst bijgesneden om meer op een schelp te laten lijken (twee 'hapjes' uit de onderkant).

De schelpdelen heb ik toen op een foam-pad aan de rand met een ball-tool bewerkt om het dunne, gegolfde randje te krijgen. Daarna heb ik nog wat strepen over de schelp heen getrokken om er wat meer een 'schelp-motief in te krijgen. De schelpen heb ik toen op mijn met crisco ingesmeerde 'sports ball' bakvormen laten drogen.

Na zo'n anderhalve dag heb ik de vormen van de bakvormen gehaald en nog even de binnenkant van de schelp aan de lucht laten drogen. Vervolgens heb ik de twee schelpdelen met wat extra gumpaste en tylose-lijm aan elkaar gemaakt. Ik had jammer genoeg geen parelmoer-glanspoeder, dus heb ik wat andere glanspoeder-kleurtjes gemengd en de schelp aan de binnenkant nog een beetje mee bestreken.

Bedankt voor je uitleg! Hij is echt super mooi......

12

Liefff!

Wow erg mooi!

14

Hij is s-u-p-e-r-mooi en strak!!
De figuurtjes zijn echt schattig!
Hoe heb je de mintkleur gemengd? Echt een mooie zachte kleur!

15

Dankjewel voor al jullie lieve reacties!  :Y

YL, ik heb voor de mintkleur Wilton 'Sky Blue' en een beetje Wilton 'Leaf Green' gemengd. Ik had maar heel weinig nodig om deze kleur te mengen, dus het is handig om met hele kleine beetjes te beginnen.  :thumb:

16

Wat een mooie kleuren en lief gezichtje

17

Wauw echt mooi gedaan zeg :thumb:

Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd:-)

18

Suus81 schreef:

Dankjewel voor al jullie lieve reacties!  :Y

YL, ik heb voor de mintkleur Wilton 'Sky Blue' en een beetje Wilton 'Leaf Green' gemengd. Ik had maar heel weinig nodig om deze kleur te mengen, dus het is handig om met hele kleine beetjes te beginnen.  :thumb:

Dankje voor de uitleg! Ga het eens proberen!!

Wauw wat kun jij dit goed zeg! Ongelofelijk mooi!!