Dankjewel allemaal voor jullie leuke reacties!
Enne Nadia81, ik had op internet een korte uitleg van Wilton gevonden, die ik voor een groot deel gebruikt heb. Ik heb de schelp op deze manier gemaakt: ->
Ik had geen uitsteker die groot genoeg is voor de schelp (de schelp is zo'n 10cm doorsnee), dus heb ik een kommetje gezocht met ongeveer de juiste afmetingen en die gebruikt om het juiste formaat uit gumpaste te snijden. De rondjes heb ik eerst bijgesneden om meer op een schelp te laten lijken (twee 'hapjes' uit de onderkant).
De schelpdelen heb ik toen op een foam-pad aan de rand met een ball-tool bewerkt om het dunne, gegolfde randje te krijgen. Daarna heb ik nog wat strepen over de schelp heen getrokken om er wat meer een 'schelp-motief in te krijgen. De schelpen heb ik toen op mijn met crisco ingesmeerde 'sports ball' bakvormen laten drogen.
Na zo'n anderhalve dag heb ik de vormen van de bakvormen gehaald en nog even de binnenkant van de schelp aan de lucht laten drogen. Vervolgens heb ik de twee schelpdelen met wat extra gumpaste en tylose-lijm aan elkaar gemaakt. Ik had jammer genoeg geen parelmoer-glanspoeder, dus heb ik wat andere glanspoeder-kleurtjes gemengd en de schelp aan de binnenkant nog een beetje mee bestreken.