Re: Hetzelfde maar toch weer een beetje anders
Echt een super coole taart! Zo strak en netjes! Nog een vraagje over je zijkant... Maak je zelf vierkanten die je naast elkaar op de zijkant plakt? Of ga je anders te werk?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Hetzelfde maar toch weer een beetje anders
Echt een super coole taart! Zo strak en netjes! Nog een vraagje over je zijkant... Maak je zelf vierkanten die je naast elkaar op de zijkant plakt? Of ga je anders te werk?
Ik maak inderdaad eerst alle vierkanten, of rechthoeken, wat qua maten beter uitkomt en plak ze daarna op de zijkant van de taart. Sterren plakken op een liggend vla ik tenslotte makkelijker dan pielen als het vlak al op de taart zit
Ik maak inderdaad eerst alle vierkanten, of rechthoeken, wat qua maten beter uitkomt en plak ze daarna op de zijkant van de taart. Sterren plakken op een liggend vla ik tenslotte makkelijker dan pielen als het vlak al op de taart zit
Maar als je zoiets ver van te voren maakt, wordt het toch hard en dan breekt het toch als je het op een ronde taart plakt?
Ik bewaar dit soort dingen altijd in plastic insteek mappen, dan blijft het zacht
Ok, ga ik ook eens proberen dan! Ben ook een pietje precies, maar durf mezelf nog lang niet met jou te vergelijken!
Bedankt voor je reactie!
En een heel klein beetje droger worden van het fondant is ook weer niet erg, omdat het dan makkelijker aan te brengen is op de taart, dan vervormt het niet
Tamara, mag ik even zeggen dat ik het geweldig vind dat je al onze vragen zo goed beantwoord en ons zo'n eind op weg helpt! Heel erg te gek dat je die moeite wilt nemen
Ik heb van jouw antwoorden in dit draadje erg veel opgestoken. Veel dingen die ik ga proberen binnenkort! Thanx!!
Heel graag gedaan! Ik ben blij dat ik behulpzaam kan zijn
Tip: als je uitstekers of plungers gebruikt, rol het dan zo dun als je kan uit en laat het een half uurtje open en bloot liggen zodat het wat uitdroogt. Het vervormt dan niet zo snel. Zorg ervoor dat er aardappelzetmeel (ik gebruik noot poedersuiker) onder het fondant ligt, zodat het fondant vrij kan schuiven op je werkboard. Voordat je het uit de uitsteker of plunger drukt, haal dan eerste eventuele rafeltjes met je vinger weg.
Ongelofelijk prachtig Tamara!! Kun je niet eens een workshopje geven, alleen maar om de fondant strak om je taart heen te krijgen?? Ik rol mijn fondant uit, leg hem op de taart en dan begint de rand vaak al te scheuren, ik word er soms zo verdrietig van!!
Ik gebruik maïzena, werkt dat anders als aardappelmeel, wat is het verschil?? En hoe maak ik zo'n zakje (waar je de poeder in doet)van wat voor stof??
Bij het uitrollen gebruik ik The Mat, ik kan niet meer zonder. Daarbij gebruik ik geen aardappelzetmeel. Ik rol het fondant wel tot een dikte van ongeveer 3 à 4 mm, anders is de kans op scheuren wel groter. Callebaut scheurt sowieso vrijwel niet, dan moet je echt je best doen.
Aardappelzetmeel gebruik ik wel bij andere dingen waarbij ik fondant en gumpaste moet uitrollen. Dit is nog fijner van structuur dan maizena.
Die zakjes maak ik met dit soort doekjes:
Twee van die doekjes op elkaar, aardappelzetmeel erin en dicht maken met een mini elastiekje
Bij het uitrollen gebruik ik The Mat, ik kan niet meer zonder. Daarbij gebruik ik geen aardappelzetmeel. Ik rol het fondant wel tot een dikte van ongeveer 3 à 4 mm, anders is de kans op scheuren wel groter. Callebaut scheurt sowieso vrijwel niet, dan moet je echt je best doen.
Aardappelzetmeel gebruik ik wel bij andere dingen waarbij ik fondant en gumpaste moet uitrollen. Dit is nog fijner van structuur dan maizena.
Die zakjes maak ik met dit soort doekjes:
Ooooo die Mat, ja dat moet ik toch ook eens proberen. Zou je fondant dan ook minder snel breken?
Super super bedankt Tamara voor alle leerzame antwoorden!!Ik ga zeker die doekjes aanschaffen om er een zakje van te maken
Twee van die doekjes op elkaar, aardappelzetmeel erin en dicht maken met een mini elastiekje
Graag gedaan
Echt 1 van mijn favorieten dit! Mag ik vragen welke maten deze taart heeft?
Thanks!
De maten zijn 10-15-20.
Als je meer wil weten hoor ik het wel!
prachtig
er zo een waanzinnige taart
Wauw! En goeie tips, thanx!
Deze taart is vrolijker. maar beiden zijn heeeeel mooi. En bedankt voor je tips en uitleggen. De vragen van de andere mensen zijn ook mijn vragen (vaak) dus ik profiteer ook.
Graag gedaan hoor!
Jeetje.. wat een super gave taart weer, en wat geweldig dat je vragen zo goed beantwoord!
Ik heb er ook nog 1: Waarmee smeer je af, en hoe krijg je de taarten zo strak?
Zooo mooi! Ik heb nog wel wat te oefenen....
Thanks voor alle goede tips!
Ik smeer af met botercrème en als erom gevraagd wordt ganache. Hoe ik dat doe kun je leren tijdens mijn workshops
Waar kan ik die vinden?
Heb daar even gereageerd!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Hetzelfde maar toch weer een beetje anders