1

Onderwerp: Hetzelfde maar toch weer een beetje anders

Deze taart is voor Yeno, die 3 is geworden en heel veel van auto's motoren en helikopters houdt.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1461121_220851411372369_1394479812_n.jpg

2

Re: Hetzelfde maar toch weer een beetje anders

Wauw, die is gaaf!! Heb je voor de takelwagen en de heli een uitsteker gebruikt?
:thumb:  :thumb:  :thumb:

Heb nog niet zoveel ervaring, maar bakken is wel mijn "ding"!

3

Ik heb de plaatsjes (op de witte taart zitten ook nog een motor en een kiepwagen) uitgeprint en deze als template gebruikt en uitgesneden uit fondant. De helikopter is fondant met tylose en bloemendraad erin.

4

ohhhh wat cool, die takelwagen zooo gaaf !!!  en die heli is ook zooooo gaaf ... hoe doe je dat toch Tamara ??

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

5

Wat een mooie, strakke taart weer! Complimenten!

6

Zucht... al weer zo'n mooie!!

Zo strak! En dan bedoel ik ook echt alles, de taart, de plaatjes, de sterretjes... Alles is even netjes. Hoe doe je dat toch??
Ik heb altijd wel iets wart verschuift, een rafelrandje heeft, uitrekt etc.
Hoeveel uren zitten er in zo'n taart?
Ben ik gewoon te gehaast?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Erg mooi!! Wat ik mij wel af vraag... Hoe lang doe jij nou over het maken van zo'n mooie grote taart? Ik voor mijn gevoel doe ik al mega lang over een veel simpelere taart.. :p ik bak ook nog maar een half jaar maartoch haha

8

hoe maak je dat licht blauwe ruitjes patroon ?
is dat een printje of zo?

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

9

Ik ben een vreselijke pietje precies. Als er een rafelrandje aan zit maak ik het opnieuw. Ik gebruik linialen, geo driehoeken, blokhaken enz om het recht te krijgen, enz. Is het niet naar mijn tevredenheid, dan maak ik het opnieuw. Ik ben inderdaad lang bezig met een taart, deze ongeveer 3 dagen, inclusief bakken, vullen, afsmeren, bekleden en decoreren.
Ik probeer zoveel mogelijk van te voren te maken en bewaar het dan tussen plastic mapjes zodat het goed blijft.

Over 2 weken heb ik bijvoorbeeld een ballettaart met heeeeeeeeel veel roosjes. Die zijn al klaar. De balletjes ga ik van de week alvast maken en de topping voor de cupcakes ook alvast. Als er dan iets mis gaat of ik er niet tevreden over ben, kan ik er op tijd weer iets aan doen.

10

De ruitjes zijn een printje inderdaad, het gaat mij ietsje te ver om ruitjes van 5 bij 5 mm uit te gaan steken en opplakken  :P

11

en die print je zelf is is dat een kant en klaar vel dat je ergens kan kopen ? dit vraag ik omdat ik al een tijdje opzoek ben hiernaar
heb 2 taarten te maken waar ik dit eigenlijk voor wil gebruiken

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

12

Ik heb zelf een printer staan, als je de printjes wil hebben stuur me dan even een mailtje, dan kan ik je mijn bestandje toesturen.

13 Laatst bewerkt door anouckjewel (16-11-2013 21:57)

pleun79 schreef:

en die print je zelf is is dat een kant en klaar vel dat je ergens kan kopen ? dit vraag ik omdat ik al een tijdje opzoek ben hiernaar
heb 2 taarten te maken waar ik dit eigenlijk voor wil gebruiken

smulprint.nl/eetbare-print-ruitjes/rechte-ruitjes/eetbare-ruitjesprints-13-kleuren

even www ervoor

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

14

Ik ben een vreselijke pietje precies. Als er een rafelrandje aan zit maak ik het opnieuw.

Ik was er al bang voor  :lol:  :lol:
Hoopte eigenlijk op een trucje, maar  :nooo
Gewoon rustiger werken dus en beter plannen (niet mijn sterkste kant   :/ )
Heb me wel voorgenomen om met elke taart die ik maak strakker te gaan werken. Nu nog zien of dat ook lukt!

www.facebook.com/cakebym

15 Laatst bewerkt door Tamataartje (16-11-2013 22:26)

Tip: als je uitstekers of plungers gebruikt, rol het dan zo dun als je kan uit en laat het een half uurtje open en bloot liggen zodat het wat uitdroogt. Het vervormt dan niet zo snel. Zorg ervoor dat er aardappelzetmeel (ik gebruik noot poedersuiker) onder het fondant ligt, zodat het fondant vrij kan schuiven op je werkboard. Voordat je het uit de uitsteker of plunger drukt, haal dan eerste eventuele rafeltjes met je vinger weg.

16

Wauw wat een vette taart!

17

Dank je wel voor de tips!

Tip: als je uitstekers of plungers gebruikt, rol het dan zo dun als je kan uit en laat het een half uurtje open en bloot liggen zodat het wat uitdroogt.

Laat je het drogen voordat je het uitsteekt? Dus de hele lap fondant?
Of steek je het uit en laat je het dan drogen?  :o

www.facebook.com/cakebym

18 Laatst bewerkt door Tamataartje (16-11-2013 23:36)

Ik laat de lap fondant een beetje drogen. Niet zo erg dat je het rechtop kan zetten, maar wel zo dat het niet meer makkelijk vervormt, maar ook niet scheurt als je er iets uit steekt. Moet je even aanvoelen. Maar vooral heeeeeeel dun uitrollen, dat krijg je het minst last van rafeltjes.

19

Dank je wel!!
Ga morgen weer oefenen  ;)

www.facebook.com/cakebym

20

:thumb:
Ik ben benieuwd of het voor jou ook werkt!

21

Wederom een schitterende taart Tamara. Heel mooi!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

22

ik vroeg me af of je ook foto's hebt van de andere auto's, ben zo nieuwsgierig !!!!!!

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

23 Laatst bewerkt door Tamataartje (17-11-2013 12:22)

Ik heb helaas geen foto's van de andere auto's gemaakt, stom stom stom  :rolleyes:
Maar het waren deze:

http://www.plakgoed.nl/winkel/fotos/kiepauto.gif

http://www.plakgoed.nl/winkel/fotos/motor_130_2.gif

en je kan ze hier vinden (even www ervoor zetten): plakgoed.nl/winkel/producten/thema1/

24

ohh die ken ik wel.. toch nog effe een vraagje, heb je de auto's in zijn geheel  uitgesneden, dus bestaan ze uit 1 stuk ?

25

Waar je wit ziet, heb ik het uitgesneden, dus de wielen zijn los met een gat in het midden, de koplamp van de motor is los, enz...