Onderwerp: Taart bekleden op een blikje?
Ik ontdek deze ochtend een boel nieuwe dingen. Na mijn kennismaking met de upside down method, liet dezelfde dame in een ander filmpje zien hoe je een taart bekleed, op een blikje.
Het ziet er wel handig uit, omdat de plooien recht naar beneden hangen en je dus geen naden bij de onderrand van de taart krijgt. Maar...ik vreesde wel een beetje voor de bovenrand van de taart omdat de fondant bij deze methode geen steun heeft aan het tafelblad waardoor het volledige gewicht van de fondant dus aan de rand hangt. In het filmpje ging het gek genoeg wel helemaal goed.
Ik wil dit best wel eens uitproberen omdat de plooien er op deze manier veel sneller uit lijken te gaan, maar dan zou ik toch niet zo'n hoog blik onder de taart zetten maar bijvoorbeeld een laag bakblik van een kleinere diameter zodat de fondant toch op de tafel kan liggen.
Heeft iemand dit al eens eerder uitgeprobeerd?
Het gaat overigens over dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=G8-WiyaSOa8
Overigens gebruikt de dame in het filmpje suikersiroop om de ganache in te smeren. Ik weet niet beter dan dat dit gewoon met water gedaan wordt. Zijn er meerderen die iets anders dan water gebruiken?