1

Onderwerp: vraag over tarwe en melk allergie

Hoi Allemaal,

Wie kan mij helpen. Ik moet voor een bruiloft 12 cupcakes extra maken die melk en tarwe arm moeten zijn.

Heeft iemand hier toevallig een recept van?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Leonie

Te leuk!!!!

Re: vraag over tarwe en melk allergie

heb een recept gevonden maar kun je de speciale producten zoals Mix C van Schar,ei vervanger,rijstemelk gewoon bij de jumbo kopen?

Te leuk!!!!

3

Hoi,

Je kunt schar c en eivervanger bij een biologische winkel kopen. Bij jumbo niet volgens mij.

Waarom heb je eivervanger nodig? Het moest toch melk en tarwevrij? Rijstemelk kun je gewoon in de supermarkt vinden al zou ik bij schar voor de sojamelk gaan ;)

4

Hoi,

Je kunt schar c en eivervanger bij een biologische winkel kopen. Bij jumbo niet volgens mij.

Waarom heb je eivervanger nodig? Het moest toch melk en tarwevrij? Rijstemelk kun je gewoon in de supermarkt vinden al zou ik bij schar voor de sojamelk gaan ;)

5

Ik weet niet of dit helpt. Maar ik heb een veganistische vriendin en die vervangt altijd eieren door gepureerde bananen.  1 ei = 1/2 rijpe banaan.

6 Laatst bewerkt door SweetTooth (13-04-2014 17:55)

Tarwevrij is niet hetzelfde als glutenvrij! Let op: tarwe-intolerante mensen mogen ook geen glutenvrij tarwemeel (volgens mij is Schar gemaakt van tarwe).

Dit recept heb ik zelf ontwikkeld voor mijn moeder die geen tarwe mag.

Boter is eenvoudig te vervangen door wajang en dan heb je melk- en tarwevrije cupcakes.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7 Laatst bewerkt door sayang (13-04-2014 20:26)

Schar is gemaakt van maismeel en is tarwe en glutenvrij